۷ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85336169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واگذاری ساخت و سازها به مجریان فاقد صلاحیت در زنجان مشکل ساز شده است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: یکی از مهمترین مشکلات کنونی در ساخت و سازهای استان، استفاده نکردن از مجریان دارای صلاحیت و توانمندی لازم است که مشکلات و تبعات منفی را به دنبال دارد.

احسان ذبیحیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دخالت افراد فاقد صلاحیت در ساخت و سازها تاثیرات منفی در کیفیت و مقاومت ساختمانها برجا می گذارد.

وی یادآور شد: مجریان دارای صلاحیت از مقررات ملی ساختمان آگاه هستند که همین امر به افزایش کیفیت ساخت و سازها کمک می کند و میزان تلفات و خسارات را هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی کاهش می دهد.

این مسوول با تاکید بر استفاده از مجریان دارای صلاحیت در امر ساخت و ساز شهری، ادامه داد: مقاومت یک ساختمان در برابر زلزله به آیتم های مختلفی بستگی دارد ولی مهم این است که یک ساختمان طبق نقشه های طراحی شده توسط مجریان ذی صلاح و با استفاده از کارگران ماهر و مصالح استاندارد ساخته شود.

ذبیحیان با بیان اینکه اگر این کار به صورت کامل انجام شود، ساختمان ها در برابر زلزله مقاومت لازم را خواهد داشت، افزود: ایران یک کشور زلزله خیز است و با وجود پیشرفت دانش بشری تا به امروز امکان پیش بینی زلزله میسر نشده است.

وی گفت: موضوع آمادگی در برابر زلزله باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود چون هر لحظه احتمال وقوع زلزله در ایران وجود دارد.

رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان خاطر نشان کرد: حساسیت مردم به این موضوع مهم و از طرفی واگذاری کار ساخت و ساز به افراد متخصص این حوزه می تواند به کاهش خسارات و تلفات زلزله منجر شود.

وی با بیان اینکه همراهی مردم به ویژه متصدیان با عوامل فنی احداث ساختمان بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: گزارش های زیادی از مهندسان مبنی بر تقابل سازندگان با آنها و تبعیت نکردن از موارد فنی دریافت کرده ایم که فقط به دلیل هزینه بر بودن یا توصیه افراد غیر فنی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha