وزیر آموزش‌وپرورش: ویژگی‌های شهید سلیمانی را به نشان تبدیل خواهیم کرد

کرمان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام همت دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی این است که نام، یاد و یاران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همواره پایدار بمانند گفت: تمام ویژگی‌های حاج قاسم را به نشان تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، رضا مرادصحرایی روز پنجشنبه در آیین اجتماع دختران حاج قاسم در کرمان افزود: آرمان آموزش و پرورش تربیت نسل آرمانی همانند سپهبد شهید سلیمانی است.

وی اظهار داشت: ویژگی های سپهبد شهید سلیمانی به فرهنگ تبدیل خواهند شد و سال آینده دانش آموزان ما نشانه های غیرت، شجاعت، مردم دوستی، سخت کوشی، پرکاری و ولایت پذیری دریافت خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: حاج قاسم در فرهنگ ما نماد ولی الله است، او اهل معنویت و اخلاص بود که نشان داد آنچه دنیا را تغییر می دهد پول و ثروت نیست بلکه اخلاص و معنویت است.

وی ادامه داد: سردار دلها نماد انقلابی بودن است زیرا این شهید ثابت کرد برای انقلابی بودن لازم نیست به هیچ جناحی وابسته باشید به حدی که انقلاب را نبینید، باید انقلابی بود نه پیرو خط و خطوط.

صحرایی بیان کرد: حاج قاسم نماد شجاعت، تدبیر و پرکاری بود و نشان داد حتی می توان تمام شبانه روز را خدمت کرد و خسته نشد.

وی یادآور شد: سپهبد شهید سلیمانی نماد فداکاری و نوع دوستی بود لذا مردم ایزدی عراق را از چنگال داعش رهایی داد و اهل درایت و باهوش ساده و بسیار با تدبیر بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سردار سلیمانی نماد سرباز امام (ره) و ولی امر مسلمین بود و به نماد قهرمانی ملی در تاریخ ما تبدیل شد، قهرمانان ما در جمع ما زندگی می کنند، کدام قهرمان در تاریخ ایران همچون حاج قاسم معادلات جهان را تغییر داد و همچون یاران او و سید رضی توانست با دست خالی چشم شیطان را کور کند.

وی ابراز داشت: سپهبد شهید سلیمانی نماد پیروزی حق بر باطل و پیروزی مستضعفان بر ظالمان است لذا حاج قاسم نماد دشمن ستیزی و استکبارستیزی تاریخ ما است و این شهید نه تنها متعلق به ما بلکه نوری خاموش ناشدنی و متعلق به تمامی آزادگان جهان است.

صحرایی عنوان کرد: شهادت سردار دلها ثابت کرد که نور خدا را نمی توان خاموش کرد و حالا دشمن ببیند شهید سلیمانی به مراتب از حاج قاسم قدرتمندتر است.

وی افزود: بچه های حاج قاسم گرد هم آمدند تا نسل آرمانی را نشان دهند و ثابت کنند که بچه های این سردار بزرگ روبروی ظالمان قرار دارند لذا شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم نه در ایران بلکه در جهان هستیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمن بیش از هر زمانی فهمید چه غلط جبران ناپذیری در ترور این شهید بزرگوار مرتکب شد، دشمن فکر می کرد اگر حاج قاسم را حذف کند اندیشه این شهید حذف می شود اما سپهبد شهید سلیمانی امروز در مدرسه و کلاس های درس ما، به مکتب ما تبدیل شده و نماد بصیرت ما است.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی نماد غیرت است، این شهید در بچگی برای پرداخت بدهی پدرش کار می کرد و نماد یقین به باورهای دینی برای رفع تمام مشکلات و نماد عبودیت و بندگی خدا است.

صحرایی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد عشق به مردم است تصریح کرد: حاج قاسم می‌گفت "ای مردم ایران جانم به فدایتان، شما را از خانواده و فرزاندانم بیشتر دوست می دارم". عشقم به مردم مرام شهدا است، حاج قاسم جان خود را فدای مردمی کرد که او را بیش از هر زمانی باور کرده بودند.

دانش آموزان از آرمان های انقلاب کوتاه نخواهند آمد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این آیین گفت: دانش آموزان با حضور در این آیین اثبات کردند که ایران قوی هرگز از آرمان های انقلاب کوتاه نخواهد آمد.

رضا رضایی با بیان اینکه کرمانی ها در دوران انقلاب و دفاع مقدس افتخارآفرینی زیادی کردند افزود: دانش آموزان در تمامی رویدادها همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به مدرسه ای که تمامی شاگردان آن چادری هستند ادامه داد: چادر به عنوان حجاب برتر برای دانش آموزان ما یک افتخار است و به عنوان فرزاندان وطن از چادر مادران شهدا درس می‌گیریم.

استان کرمان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ شهید، یکهزار و ۳۲۰ شهید دانش آموز و بیش از ۳۰۰ معلم شهید دارد.

همچنین در این آیین از فرزندان شهدای مدافع حرم نیز قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha