افتتاح نخستین مرکز نگهداری و بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی لرستان

خرم آباد - ایرنا - نخستین مرکز نگهداری و بسته بندی (سورتینگ) محصولات صادراتی باغی و گلخانه‌ای لرستان با ظرفیت پنج هزار تن در سال و چهار تا پنج میلیون دلار بازگشت ارز به کشور روز پنجشنبه در خرم آباد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان در آیین افتتاح این مجموعه گفت: این مهم از نیازهای بسیار جدی زنجیره ارزش کشاورزی و اقتصاد استان بود که سردخانه کارخانه شیر پگاه برای این امر واگذار شده است.

سیروس ابراهیمی افزود: لرستان بهترین اقلیم و تنوع محصولات کشاورزی را دارد ولی خلاهای زیرساختی باعث تلف و هدر شدن سرمایه مردم شده که وجود مجموعه های نظیر واحد کنونی ضروری است.

وی با اشاره صادرات محصولات این واحد به امارات و عمان تصریح کرد: بازار این ۲ کشور استانداردهای بالایی در دنیا دارد که نشانگر کیفیت و سطح بالای فعالیت این واحد صادراتی استان است ، البته باید زنجیره های ارزش افزوده بخش صادراتی لرستان تکمیل و قدم های بهتری برداشته شود.

وی صدور مجوز پایانه صادراتی استان را از اقدامات موفق در این زمینه برشمرد و ادامه داد: این مجموعه با ۳۰ فرصت شغلی مستقیم و سرمایه گذاری حدود ۷۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز گفت: این استان با وجود دارا بودن مزیت نسبی در بخش کشاورزی اما تنها چهار درصد صادرات این حوزه را دارد به همین دلیل با تصمیم اخیر کارگروه توسعه صادرات استان برای تغییر رویکرد فعلی از «تولید محور» به «بازار محور»، اقدام شد.

فریبرز حسامی افزود: در این راستا ایجاد و توسعه زنجیره‌های ارزش محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی و گلخانه‌ای استان پیگیری شد که ایجاد این مرکز و حضور در بازار کشورهای حوزه خلیج‌فارس یکی از نخستین اقدامات در این خصوص بود.

وی تقویت ناوگان، تمرکز بر تولیدات کیفی و حذف دلالان را لازمه ادامه این روند دانست و گفت: حضور در بازار های حوزه خلیج فارس منجر به ایجاد حجم تجاری بالا و توسعه کارگو ( صادرات هوایی) در استان خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha