مضمون روایتگری ۳۱ استان در غرفه‌های نمایشگاه گردشگری تهران اعلام می‌شود

تهران- ایرنا- معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: مضمون روایتگری هر استان در غرفه‌های نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران می‌تواند با بهره‌مندی از خلاقیت و تصویرگری تاثیرگذار علاوه بر افزایش ماندگاری حضوری بازدیدکنندگان، سطح شیوه ارائه محصولات گردشگری را ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست هماهنگی برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: نیاز است مضمون غرفه‌های گردشگری هر استان با استفاده از ایده‌های خلاقانه، با آزادی عمل، اندیشه به روز و بدون هزینه‌ و تاثیرگذاری بالا از سوی هریک از ادارات کل استان‌های سراسر کشور اعلام شود؛ به گونه‌ای که مضمون معرفی شده به صورت تک مورد و اختصاصی باشد و نمایانگر اولویت و ماهیت گردشگری استان مورد نظر شود.

او همچنین به بهره‌مندی از برپایی کارگاه‌های زنده صنایع‌دستی و نیز بهره‌مندی از روایتگری میراث فرهنگی ناملموس نیز در غرفه‌های گردشگری استان‌ها تاکید کرد.

معاون گردشگری همچنین از مدیران ارشد استانی خواست ضمن بازنمایی و اجرای رویدادهای شاخص گردشگری و مراسم‌های آیینی بر جذابیت‌های بصری غرفه‌ها بیافزایند.

شالبافیان در ادامه به جلب حضور نهادهای فرابخشی، شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی، کشورهای هدف و مخاطبین بین‌المللی ادارات کل استانی در نمایشگاه گردشگری پیش رو تاکید کرد.

وی همچنین مشارکت جدی استان‌ها در نمایش توانمندی‌های گردشگری سلامت را در دستور کار قرار داد و گفت: حضور بیمارستان‌های آی پی دار در رویداد بزرگ گردشگری کشور را در اولویت قرار دهید.

این مقام مسئول، بخش آموزش و برپایی کارگاه‌های آموزشی را نیز همچون سال های گذشته یکی از ستون های اصلی برنامه‌های نمایشگاه گردشگری تهران عنوان کرد و همکاری با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی را نیز در راس امور قرار داد.

شالبافیان درباره نحوه ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های کشور نیز گفت: نحوه ارائه این نوع توانمندی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و نحوه ارائه می‌تواند به روش‌های متنوع و تکنولوژی محور باشد.

هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha