راه حل مشکلات کشور از مسیر انتخابات می‌گذرد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: کسانی که می‌خواهند مشکلات کشور حل شود باید در انتخابات نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد افزود: اگرچه ملت ایران همواره نشان داده که در انتخابات حضور پررنگی دارد اما نوع انتخاب هم مهم است و باید در مسیر الهی فرد مناسب را با بصیرت و تیزبینی انتخاب کرد.

وی گفت: مشکلات کم نیست اما با انصاف و عدالت باید مواهب، نقاط قوت و ضعف را با هم ببینیم و از فرصتی که اسلام در اختیار ما گذاشته برای رسیدن به کمال استفاده کنیم.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: انسان‌های با بصیرت باید اشخاصی که ضربه استکباری و استعماری را دیده و ذهنشان مسموم شده را یاری دهند تا در مسیر نورانی الهی حرکت کنند.

وی گفت: مدیریت میدانی رئیس جمهور که بر افراد آگاه و منصف پوشیده نیست، حاصل انتخاب درست است و امروز در حوزه‌های مختلف نظام، سفره مردم با مسوولان یکی است لذا مشکلات حل خواهد شد اگر انتخاب درستی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر اینکه همه خدمات نظام در ۴۵ سال گذشته باید تبیین شود افزود: مشکلات اقتصادی و معیشتی مرتبط با سفره مردم باید حل شود اما همه مساله نیست.

وی گفت: حضور در انتخابات سیلی محکم به جریان استکبار است و در اکثر انتخابات، خراسان جنوبی به لحاظ کمی و کیفی سیلی‌های خوبی به دشمن نواخته، امسال هم مردم استان محکم ترین سیلی را با حضور گسترده و انتخاب انقلابی خود خواهند زد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: انتخابات مساله اول و آخر است لذا هیچ انسان منصف و آگاهی نسبت به این مساله مهم بی تفاوت نیست مگر جریان مخالف که تاکنون موجب شهادت بسیاری از بزرگمردان نیز شده است.

وی همچنین با اشاره به مظلومیت ملت فلسطین و مردم غزه گفت: روحیه جهادی که از ملت ایران به منطقه گسترش یافته امروز جواب داده و نشان می‌دهد چطور مسلمانان در مقابل ظالمان و مزدوران ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی تصریح کرد: اگر همه کشورهای اسلامی با این قدرت پیش بروند غده سرطانی اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی در بخش دیگر سخنانش با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: ۹ دی سالروز پیوند ملت با ولایت است و بیش از اینکه این روز ماندگار شده، علت وجودی آن حایز اهمیت است.

وی اهانت به مقدسات اسلامی در وقایع بعد از انتخابات ۸۸ را یادآور شد و افزود: برخی توطئه‌ها حساب شده است لذا جریان نفوذ وارد عمل می‌شود به طوری که زیرساخت‌های مادی و معنوی را نابود کنند اما مردم متوجه آن نمی‌شوند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: ۹ دی سال ۸۸ ماندگار شد اما بعد از ۱۴ سال هنوز فتنه‌های نرم ناشناخته داریم و مهمترین پیام ۹ دی پیوند با ولایت است که از معبر پیوند با نایب امام زمان (عج) رد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر اظهار کرد: باید از مادران شهدا الگو گرفت که فرزندان خود را در راه دین فدا کردند.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: مدعیانی که شعار زن، زندگی و آزادی سر دادند و در پی حادثه‌ای، کشور را به هم ریختند امروز وضعیت آنها مشخص است که در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشته شدن هزاران زن و کودک هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه خداوند به دنبال تشکیل حکومت الهی روی زمین است افزود: لازمه تشکیل چنین حکومتی پیروی آحاد بشریت از ولایت و پیوند عمیق با اهل بیت است از همین رو همه مدعیان ناقص و جاعل بشری شکست خواهند خورد و مهمترین هدف از برگزیده شدن پیامبران همین مساله بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: مومن واقعی فقط برای حاکمیت خدا تلاش می‌کند و دشمن می‌خواهد بین انسان و خدا فاصله بیندازد اما وقتی توطئه‌گران از زندگی جدا شوند آن روز حکومت الهی جاری خواهد شد.

وی گفت: میثاق امت با ولایت یک جریان و نسخه حاکمیت الهی است و هر روز باید مفهوم ۹ دی در زندگی وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha