ائمه جمعه استان تهران: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

تهران - ایرنا - امامان جمعه و ائمه‌ جماعات شهرستانهای استان تهران ضمن گرامیداشت چهارمین سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان شهید قدس و یارانش تاکید کردند : روز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

به گزارش ایرنا ، خطیبان نماز جمعه شهرستانهای استان تهران در سخنان امروز خود اعلام‌کردند : روز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز اعلام وفاداری ملت بزرگ ایران با امام خامنه‌ای است .

امامان‌جمعه استان تهران در خطبه های خود خطاب به مردم شهید پرور و جوانان ضمن تکریم شهدا بویژه سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش در استانه چهارمین سالروز شهادت ایشان گفتند :

سردار سلیمانی با سازماندهی نیروهای مردمی شر داعش جنایتکار را از عراق و سوریه دور کرد و خطر این موجودات شیطان صفت را از حرم‌های مطهر سامرا، نجف و کربلا و حضرت زینب در دمشق رفع کرد .

درس حاج قاسم برای ملت ایران، حفظ جمهوری اسلامی و ستون آن ولی فقیه است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند ضمن گرامیداشت روز ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز اعلام وفاداری ملت بزرگ ایران با امام خامنه‌ای عزیز، اظهار داشت: خدای متعال برای حفظ این انقلاب و جمهوری اسلامی دل‌های مردم را هدایت کرد و آنها را به صحنه دفاع آورد تا با نام مبارک امام حسین (علیه السلام) از این نظام ولایی پشتیبانی کند .

وی بیان داشت: به برکت ۹ دی، بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی شد و نسل سوم و چهارم با تاریخ انقلاب و سوابق برخی افراد آشنا شدند؛ ۹ دی روز خدا بود چون دست خداوند از آستین مردم فهیم ایران بیرون آمد و مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران زد .

این مقام مسئول ادامه داد: ۹ دی روز جدایی مومن از منافق و مشخص شدن دوست و دشمن بود و چه بسیار افراد و احزابی که پرده از چهره‌شان برافتاد و کفر سیاسی‌شان برملا شد؛ نهم دی ثمره جانفشانی و خون شهیدان بیدار کننده و بصیرت بخشی است که در هنگام نیاز در دفاع از اسلام و حکومت آن، مظلومانه جان خود را فدا کردند .

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه درس‌ها و عبرت‌های هشت ماهه سال ۸۸ را باید برای نسل جوان بازگو کنیم تا فراموش نشود، افزود: نقش رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه ۹ دی و هدایت کشتی انقلاب به ساحل امنیت فراموش ناشدنی است .

ائمه جمعه استان تهران : روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: ولایت مداری با شعار دادن مشخص نمی‌شود بلکه در میدان عمل باید تابع رهبری باشیم و مخالف فرمایش ایشان کاری انجام ندهیم .

وی افزود: فتنه وقتی است که حق و باطل از هم تشخیص داده نشوند و غبار آلوده بودن فضای سیاسی - اجتماعی مانع دیده شدن حقیقت شود؛ درس نهم دی و درس حاج قاسم سلیمانی برای ملت ایران یک کلام است و آن حفظ جمهوری اسلامی و ستون آن است که ولی فقیه است .

خطیب جمعه دماوند ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی یادگار ۸ سال دفاع مقدس و فرمانده بخش برون مرزی سپاه پاسداران و یاریگر حزب الله و حماس در دفاع از لبنان و فلسطین در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی با سازماندهی نیروهای مردمی شر داعش جنایتکار را از عراق و سوریه دور کرد و خطر این موجودات شیطان صفت را از حرم‌های مطهر سامرا، نجف و کربلا و حضرت زینب در دمشق رفع کرد .

این مقام مسئول افزود: سلیمانی عزیز ما با دستور شقی ترین افراد جهان یعنی ترامپ ملعون، رئیس جمهور وقت آمریکا به همراه یارانش ابومهدی مهندس و چند نفر از مجاهدان به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به ملکوت اعلا رفت .

وی یکی از توصیه‌های اکید شهید سلیمانی را حمایت از رهبر معظم انقلاب دانست که مبادا ایشان را تنها بگذاریم و افزود: ما در دفاع از ولی فقیه و نایب امام زمان با هیچکس تعارف نداریم . از شخص محترم و عزیز و دوست داشتنی آیت الله العظمی امام خامنه‌ای حمایت علنی می‌کنیم و بینی فتنه‌گران منافق را به خاک می‌مالیم .

وی گفت: امروز آنقدر که آمریکا و اسرائیل و مستکبران و ظالمان جهان از فرمایشات رهبر عزیز ما می‌ترسند، از علما و بزرگان دینی دیگر نمی‌ترسند زیرا آیت الله خامنه‌ای خار چشم دشمنان و قوت قلب دوستان انقلاب است . همه باید برای سلامتی و دوام توفیق ایشان برای خدمت به اسلام و مسلمین دعا کنیم و پشتیبان ایشان باشیم .

حجت الاسلام فتاح دماوندی خواسته رهبر معظم انقلاب از ما را در ماه‌های پیش رو داغ کردن تنور انتخابات و تشویق همگان به شرکت در این حماسه ملی دانست و گفت: انتخابات پرجمعیت و پرشور، امنیت ملی ما را تقویت می‌کند و نشان دهنده حمایت مردم از انقلاب است؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد کاردان و متعهد، مقدمه حل مشکلات کشور از طریق قانونگذاری مناسب است که برای یک انتخابات تراز انقلاب اسلامی به مشارکت گسترده و رقابت صحیح و سلامت و امنیت نیاز داریم .

۹ دیماه شاخص شناخت چهره های انقلابی از غیر انقلابی

ائمه جمعه استان تهران : روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است


امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: از خارج ایران دشمن برنامه ریزی کرده بود که توسط دست های نفوذ و نفاق در داخل، در سال ۸۸ انقلاب اسلامی را از بین ببرند و ملت بصیر ایران آن ها با خاک یکسان کردند.


حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه پاکدشت با بیان اینکه ۱۴ سال از واقعه ۹ دی گذشته و هنوز بعداز ۱۴ سال، هر ساله این واقعه را گرامی می داریم اظهار کرد: نهم دی یک روز عادی نبود، نهم دی مصادق آیه شریفه ۵ سوره مبارکه حضرت ابراهیم بود:[ وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَیٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ] یعنی موسی را فرستادیم و آیات و نشانه های الهی را به او دادیم، که مردم زمان خودش را از ظلمات و تاریکی ها نجات بدهد و آنها را به سمت نور هدایت کند. آن ها را به روزهایی که سرنوشت ساز است، یادآوری کند.

وی افزود: هر روز ایام الله است و برای قومی که در برابر مشکلات بسیار صبر می کنند، به واسطه پروردگار عالم شکرگذار هستند؛ این ایام الله برای آن ها بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار اذعان داشت: روز ۹ دی روز مقابله ملت ایران با فتنه و فتنه گران است. روزی است که ملت ایران به تعبیر حضرت علی (ع) نسبت به خوارج فرمودند؛ چشم فتنه را درآوردن.

امام جمعه پاکدشت اضافه کرد: در روز نهم دی هم ملت ایران با سیل خروشان محبت نسبت به سیدالشهدا(ع) و در حمایت از امامت و رهبری به صحنه آمدند و چشم فتنه را کور کردند و درآوردند.

وی ادامه داد: روز نهم دی روزی بود که مردم سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب اسلامی را زمین گیر کردند.

امام جمعه پاکدشت بیان کرد: دشمنان دنبال این بودند با رمز فتنه، تقلب در انتخابات، که دروغ محض، تهمت به انقلاب اسلامی و تضییع مسلم حق مردم، مسئولان، رهبری و نظام اسلامی بود، کشور را بر هم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار تاکید کرد: نهم دی روزی بود که اراده پروردگار عالم، ملت بصیر، آگاه، ولایت مدار و هوشمند را به صحنه کشاند و این ملت بساط فتنه گران را در هم پیچیدند و برای همیشه آن ها را در زباله دادن تاریخ دفن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه پاکدشت روز نهم دی را تجلی بصیرت و پیوند ناگسستنی امت با ولایت و بازخوانی معارف انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: به مردم عزیز درود می فرستیم که در همه سال هایی که دشمن دنبال ایجاد فتنه، اغتشاش، ناامنی و ناامیدسازی مردم بود، محکم ایستادید و دشمن را سرجای خودش نشاندید.

وی افزود: همین امسال دشمن موفق نشد در سالگرد اغتشاشات کشور را برهم بریزد و مطمئن باشید تا پایان انتخابات دشمن ترفند و برنامه هایی دارد، تا حضور مردم در این صحنه مهم را کاهش دهد.


حجت الاسلام والمسلمین جوکار تحریم انتخابات، ناامیدسازی مردم، دروغ پردازی، تحریف، کوچک نمایی دستاوردها و بزرگ نمایی مشکلات را از برنامه های دشمنان ما خواند.

امام جمعه پاکدشت در ادامه سخنان خود یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: ۱۳ دی ماه، سالروز شهادت سردار دلها، سردار آسمانی، سردار بین المللی مقاومت، سرباز ولایت حاج اسم سلیمانی عزیز است.

وی گفت: یاد حاج قاسم را گرامی می داریم که حاج قاسم سلیمانی حقیقتا فانی فی الله، ذوب فی ولی الله و مجاهد فی سبیل الله بود و در این راه هم به شهادت رسید.

امام جمعه شهرستان پردیس:  شهادت سید رضی محاسبات غلط در یک اقدام تروریستی 
بود


امام جمعه شهرستان پردیس گفت: شهادت سید رضی محاسبات غلط در یک اقدام تروریستی با هدف توسعه عملیات در خارج از نوار غزه توسط رژیم‌ صهیونیستی اجرا شد. 

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی- سیاسی  نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس گفت: صهیونیست‌ها به بن‌بست رسیده‌اند و تجربه نشان‌داده هر زمان صهیونیست‌ها دچار بن‌بست می‌شوند سعی می‌کند عملیات را به کشورهای حوزه مقاومت گسترش بدهند.

وی ادامه داد: این ترور یعنی صهیونیست‌ها نمی‌توانند در چند جبهه با مقاومت رویارویی داشته باشند چون  صهیونیست‌ها علاوه بر حماس، تحت فشار انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق هستند و برای فرار از این مخمصه، به‌دنبال انتقال بحران به خارج از منطقه درگیری‌اند.

امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت زهرا س و روز مادر، اظهار داشت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) امر تربیت را امری تحول‌انگیز، سازنده، نجات‌ده بشر از خطرات و عوارض می‌شناسد ومی‌داند که رمز پیشرفت و انحطاط فرد و جامعه در سایه تربیت قابل خلاصه‌شدن است. 

وی توضیح داد:  آیت‌الله مصباح به رهبر معظم انقلاب، اعتقاد تام و تمام داشت،خاطرات درس‌های اخلاقی ایشان در دفتر مقام معظم رهبری در قم تکرارنشدنی است و بعید است در سال‌های آینده، درس‌های اخلاق مشابهی را در قم داشته باشیم.

وی گفت: چهارشنبه ۱۳ دی، چهارمین سالگرد شهادت مظلومانه مالک اشتر انقلاب و شهید القدس سردار حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس و همرزمانش به دست استکبار جهانی – روز جهانی مقاومت است و یاد سردار دلها گرامی باد.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، عزیز دل ملت، شهید حاج قاسم سلیمانی با حوادث و اتفاقات مهمی در منطقه هم‌زمان شده است، توضیح داد: جبهه عظیم و گسترده مقاومت در هنگامه نبرد قهرمانانه ملت فلسطین، رزم هوشمندانه حزب‌الله لبنان، مبارزه دلاورانه و جوانمردانه انصارالله یمن، آماده‌باش شجاعانه سایر جبهه‌های مقاومت، در حال ایجاد تحولی بنیادین در وضعیت نبرد تاریخی حق علیه باطل است و اسماعیل هنیه به نمایندگی از ملت قهرمان فلسطین، حاج قاسم را شهید القدس نامیدند.

حسینی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که «این مرد بزرگ، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد و به آن‌ها جرأت و توان مبارزه داد»، همه ما مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم. حاج قاسم بدون شک شهید راه قدس است.

وی گفت: حدود دو ماه به انتخابات مانده است؛ انتخاباتی که تحول‌آفرین و مانع استبداد و حل مشکلات کشور است، برخی فکر می‌کنند که انتخابات نمایشی است اما این خلاف است بلکه کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: بنا بر منویات مقام معظم رهبری ،«حل مشکلات کشور، به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد.

امام جمعه فیروزکوه: مردم ما بار دیگر در انتخابات شکوه حماسه را رقم بزنند

امام جمعه فیروزکوه گفت: در آستانه انتخابات هستیم و انتظار داریم که مردم ما بار دیگر حماسه باشکوه دیگری را رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته شهرفیروزکوه اظهار داشت: مردم ما بارها و بار ها ثابت کردند که پای نظام هستند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سردار دلها، اظهار داشت: در آستانه شهادت سردار دلها هستیم و فراموش نمی کنیم که میلیونها نفر در تشییع پیکر مطهر سردار دلها و سید رضی حضور داشتند که این نشان از ارادت مردم ولایتمدار ما به نظام و انقلاب است.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: درآستانه حماسه بزرگ ۹ دی روز بصیرت و روزمیثاق با ولایت هستیم در سالهای پیش عده ای در جریان انتخابات به دروغ گفتند که در انتخابات تقلب شده است و در نهایت به دروغ خود اعتراف کردند.

حیدری ادامه داد: آشوبگران هشت ماه کشور را به مخاطره انداختند و کشور را به آشوب کشیدند تا حرف خود را به کرسی بنشانند اما مقام معظم رهبری در حمایت و دفاع از مرم فرمودند که میزان رای ملت است.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ الی ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha