۹ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84984091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دماوند: بصیرت مردم لازمه پیشرفت کشور است

دماوند- ایرنا- خطیب جمعه دماوند آگاهی و بصیرت مردم را لازمه ماندگاری انقلاب و پیشرفت کشور دانست و افزود: در جنگ شناختی و در نبرد اراده ها باید باقوت و قدرت پیش برویم و تسلیم نشویم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت همیشه پیروان جبهه حق و باطل در مقابل هم بوده اند اما هنگام بروز فتنه ها و به هنگامه غبار آلود شدن فضای سیاسی و اجتماعی، تشخیص جبهه حق و باطل بدون بصیرت ممکن نیست.

وی با بیان اینکه برای نجات از فتنه ها باید به خدا پناه ببریم و آگاهی خود را بالا برده و تقوا داشته باشیم و گوش به فرمان ولی الهی و رهبر اسلامی باشیم، گفت: یکی از ترفندهای فتنه گران در طول تاریخ کشته سازی و خون خواهی بوده است که نمونه های این نیرنگ در گذشته وجود دارد.

وی تصریح کرد: حوادث اخیر کشور با کشته سازی و خونخواهی یک زن جوان شروع شد و گردانندگان داخلی و خارجی اغتشاشات از ریخته شدن خون افراد و سپس خونخواهی آنان خوشحال و راضی هستند.

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی بیان کرد: ترفند دیگر فتنه گران استفاده ابزاری از زنان برای روشن کردن آتش فتنه و آشوب است که این نیرنگ در طول تاریخ وجود داشته است.

امام جمعه دماوند ادامه داد: خشونت و ایجاد ترس روش دیگر فتنه گران برای رسیدن به اهداف خود است؛ در اغتشاشات اخیر فتنه گران با شکنجه شهدای مدافع امنیت و پخش تصاویر آنها سعی کردند نیروهای انقلابی را بترسانند و قدرت نمایی کنند.

وی گفت: جنجال و هیاهوی تبلیغاتی و جنگ روانی و رسانه ای روش دیگر فتنه گران و آشوب گران است؛ وارونه نمایی حقایق و دروغ پردازی های فراوان، از نیرنگ های همیشگی دوستان شیاطین بوده است.

فتاح دماوندی گفت: در این زمان مقام معظم رهبری هستند که مردم را آگاه و متحد، توطئه های دشمنان را برملا، دانشجویان را به جهاد علمی و پیشرفت های علمی تشویق می کند و از سوی دیگر خار چشم دشمنان هستند.

وی وصیت نامه شهدا و علما، میراث ماندگار و حرف دل دلسوزان مردم و کشور را مهم دانست که باید آنها را بخوانیم و عمل کنیم و گفت: شهید سلیمانی به رهبر معظم انقلاب علاقه و دلبستگی زیادی داشت و یکی از وصیت هایش تلاش برای حفظ جمهوری اسلامی و حمایت از رهبری بود

فتاح دماوندی تصریح کرد: افزایش بی رویه قیمت دلار و طلا در کشور منجر به گرانتر شدن قیمت خودرو و بسیاری از کالاهای دیگر شده و مردم از دولت توقع کنترل بازار ارز و طلا را دارند.

وی تصریح کرد: از دستگاه قضایی کشور می خواهیم همانطور که مفسدان امنیتی را مجازات می کند، مفسدان اقتصادی و سلطان های سکه و دلار را که به دلخواه خود قیمت ها را بالا می‌برند، شناسایی و مجازات کند.

امام جمعه دماوند: بصیرت مردم لازمه پیشرفت کشور است

میز خدمت مسوولان شهرستان دماوند همزمان با سالروز حماسه نهم دیماه برپا شد
همزمان با دهه بصیرت و سالروز حماسه نهم دیماه، فرماندار، بخشداران، شهرداران و مسئولان دیگر دستگاه‌های دولتی روز جمعه با حضور در سه مصلای نماز جمعه شهر های دماوند، رودهن و آبسرد با دیدار چهره به چهره به صورت مستقیم به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کردند.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت دهه مقاومت، این دهه را فرصت بسیار مناسبی برای بصیرت‌افزایی و دشمن شناسی دانست و اظهار داشت: دهه بصیرت و دهه مقومت فرصت مناسبی برای دشمن شناسی، بصیرت افزایی، استکبارستیزی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: حماسه ۹ دی توسط ملت قهرمان و انقلابی ایران در لبیک به فرمان رهبر فرزانه انقلاب برای تجدید بیعت با آرمانهای بزرگ نظام اسلامی و پاسداری از ارزش ها و خون شهدای عزیز خلق شد و در این راستا دوم تا نهم دی ماه به عنوان «هفته بصیرت و میثاق عاشورایی امت با ولایت» و از ۱۰ تا ۱۹ دی به عنوان «دهه مقاومت» نامگذاری شده است.

طاهرخانی با اشاره به فرارسیدن سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: درآستانه سالروز شهادت یکی از بزرگترین فرماندهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار داریم که از همان بدو پیروزی انقلاب عمر خود را صرف خدمت به مردم و اسلام نموده و جان خود را در راه آرمانهای انقلاب اسلامی فدا کرد.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نوجوانان و جوانان امری ضروری است و این ایام فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی هرچه بیشتر نسل نوجوانان وجوانان با مکتب شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: ولایت پذیری یکی از مهمترین شاخصه های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

این مقام مسئول به برنامه های این دهه اشاره کرد و گفت: اجتماع بزرگ مردم شهرستان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در دماوند، برگزاری یادواره های شهدا، همایش های تبیینی و بصیرت افزایی برای دانش آموزان، دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی و دانش آموزی از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده در شهرستان دماوند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha