مهمترین آرزوی مردم روسیه در سال ۲۰۲۴ چیست؟

مسکو- ایرنا- مدیرعامل مرکز مطالعه افکارعمومی روسیه در فاصله کمتر از سه روز تا آغاز سال نو میلادی اعلام کرد: اگر بخواهیم نظرسنجی‌ها را جمع‌بندی کنیم، بدبینی در میان مردم روسیه نسبت به آینده رو به کاهش است و مردم این کشور ارزیابی‌های واقع بینانه تری از اوضاع دارند و با امیدواری منتظر سال ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روزنامه روزنامه «راسیسکایا گازیه تا»، والری فدوروف در بیان جمع‌بندی نظرسنجی‌های مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه گفت:‌ ۴۵ درصد مردم روسیه منتظر پیروزی (در عملیات نظامی در اوکراین) در سال ۲۰۲۴ هستند، ۲۶ درصد منتظر انتخابات و ۱۳ درصد هم منتظر خروج از بحران، ادامه رشد اقتصادی، رشد سطح زندگی و ثبات.
به گفته وی، عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، اقتصاد و رشد آن همراه با رشد قیمت ها و همچنین سیاست داخلی (موضوعاتی مانند انتخابات ریاست جمهوری، سیاست در حوزه مهاجرت و انتخابات محلی) مهمترین رویدادهای سال ۲۰۲۳ بوده‌اند.

تحلیلگر این روزنامه روس در این باره نوشت:‌ باید اذعان کرد که برخی از انتظارها غیرواقع بینانه هستند اما در این میان، ارزیابی های واقع بینانه‌ای نیز وجود دارند.
ولادیمیر یملیاننکو افزود:‌ آنطور که جامعه شناسان اذعان می کنند، زیاد اتفاق می افتد که نتایج نظرسنجی ها از مردم با انتظارات درونی آنها انطباق ندارد و نکته تعیین کننده همین است: جامعه شناسان «درست محاسبه نکرده اند» یا انتظارات افراد غیر واقع بینانه است؟
این تحلیلگر روس در ادامه نوشت:‌ نتایج نظرسنجی‌هایی که مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه ارائه کرده است نشان می دهد که مردم این کشور نسبت به انتظارات غیرواقع بینانه مقاوم می شوند و توانمندی پذیرش واقعیت، همان گونه که هست، در آنها شکل می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha