۸ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85337219
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پایان کار هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در گرگان

گرگان_ایرنا_ هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت با اکران «ناخدا»، «عیدوک»، «خانواده خلج» و «پورزال»  این رویداد فرهنگی جمعه شب به کارش در گرگان خاتمه داد.

به گزارش ایرنا، شامگاه جمعه سالن‌ پردیس سینمایی کاپری گرگان میزبان علاقه‌مندان تماشای فیلم‌های مستند «ناخدا»، «عیدوک»، «خانواده خلج» و «پورزال» بود.

فیلم مستند کوتاه " ناخدا " به کارگردانی علی ارکیان، تولید مرکز گسترش سینمای مستند به بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران " سینما حقیقت " راه پیدا نمود.

مستند «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان ساعت ۱۶ساعت در پردیس سینمایی کاپری اکران شد، این فیلم مستند ۳۸ دقیقه ای درباره زندگی ناخدا عبدالرسول غریبی می پردازد که در شهر بوشهر زندگی می کند که این ناخدا نقاش مطرحی است که شغل اصلی او صیادی است.

علی ارکیان شریفی نویسنده و کارگردان، منصوره قیمی پژوهش، فرشید آذری تصویر بردار، بابک بهداد تدوینگر و مشاور کارگردان، ساسان زالی صدا بردار، حامد ارکیان شریفی دستیار کارگردان و محمود حجتی مدیر تولید از عوامل مستند «ناخدا» هستند.
ساخته امیر عسگری با عنوان «عیدوک» که یکی دیگر از فیلم های هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت است هم ساعت ۱۶ در پردیس سینمایی کاپری به روی پرده رفت.
این مستند روایت بخشی از زندگی و مواجهه بزرگ‌ترین اشرار جنوب شرق کشور عیدوک بامری با حاج قاسم سلیمانی است. حاج قاسم به دنبال راهی برای به دام انداختن عیدوک است ولی بیم آن را دارد که در این بین به مردم عادی آسیب برسد تا اینکه یک اتفاق این رویاروی را فراهم می‌کند.
مرتضی شعبانی تهیه کننده، مرکز مستند حقیقت سرمایه گذار- محصول، امیر عسکری پژوهشگر، علی‌محمد خانیکی- سجاد اسبقی- مهدی محمودی تصویر بردار، مهدی میرانی مدیر تولید، ابوالفضل بصیری صدا بردار، علی مومن علائی تدوینگر، محمد امین اشوری آهنگساز، پوریا نجفی نویسنده گفتار متن، مهدی نعمت الهی گوینده گفتار متن، سجاد اسبقی -روح الله خالقی عکاس از جمله عوامل این فیلم مستند هستند.
مستند «خانواده خلج» به کارگردانی مشترک مریم الهامیان و مصطفی حاجی قاسمی دیگر مستند این دوره از جشنواره بوده که ساعت ۱۸ در پردیس سینمایی کاپری گرگان اکران شد، این مستند درباره خانواده‌ای است که پس از راه‌اندازی یک تولیدی دچار مشکل می‌شوند.
این مستند درباره یک خانواده است که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰، پدر خانواده خیلی مشتاق است تولیدی راه‌اندازی کند و یک کار بزرگی انجام دهد. در واقع پدر علاقه‌مند است کار با ارزشی انجام دهد تا از آن راه درآمد داشته باشد و از لحاظ اقتصادی و اجتماعی رشد کند. به همین دلیل این خانواده از بومهن به گلپایگان اصفهان مهاجرت و در آنجا یک واحد صنعتی مرغ تخم‌گذار را راه‌اندازی می‌کنند و به دلیل اینکه نقدینگی‌شان کم است از بانک وام می‌گیرند.
عوامل تولید این مستند عبارتند از کارگردان مریم الهامیان، مصطفی حاجی قاسمی، مدیر فیلمبرداری علیرضا منصوری، تدوینگر مصطفی حاجی قاسمی، صدابردار حامد حسین زاده، طراحی و ترکیب صدا حسن مهدوی، اصلاح رنگ و نور حمیدرضا فطوره چیان، برنا جمشیدی، طراحی پوستر و لوگو حمیدرضا بیدقی، مدیر تولید مهدی الهامیان، دستیار کارگردان و برنامه ریز احسان مالمیر، تهیه کننده مریم الهامیان بوده است.

ساخته احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی کارگردان پورزال آخرین اثری است که در هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت گرگان اکران شد این مستند درباره مهاجرت روستائیان بر اثر خشکسالی هامون بوده و پورزالی که تنها زندگی می‌کند.
عوامل مستند انیمیشن «پورزال» عبارتند از پژوهش و کارگردان ماریا ماوتی، احسان فرخی فرد، فیلمبردار مهدی آزادی، تدوین حمید نجفی‌راد، ماریا ماوتی، صدابردار محمد خدام، صداگذاری مهرداد جلوخانی، موسیقی مسعودیه سخاوت دوست، اصلاح رنگ و نور حمیدرضا فطوره چیان، برنا جمشیدی، انیمیشن عارف اسماعیلی، نرگس موسوی، کامپوزیت احسان فرخی‌فرد، نریشن متن ماریا ماوتی، زهرا کوهکن، مشاوره پروژه علی ملایی، مدیر تولید محسن کوثری، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی بوده است.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران بانام سینما حقیقت در ۱۰ استان اجرا شد و گرگان در بین شهرهای نمایش‌دهنده فیلم‌های منتخب هفدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» قرار داشت.
فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره حقیقت طی روزهای چهارشنبه (ششم دی‌ماه)، پنجشنبه (هفتم دی‌ماه) و جمعه هشتم دی‌ماه در دو سانس ۱۶ و ۱۸ بعدازظهر در پردیس سینمایی کاپری گرگان به نمایش در آمده و اکران شد.
فیلم‌های مستند «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیرزادی، «قوی‌دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر، «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر بادیاد، «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «می ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان امی، «بی‌قرار» به کارگردانی محمدعلی فارسی، «آب‌بندان» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی، «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان، «عیدوک» به کارگردانی امیر عسگری، «پورزال» به کارگردانی احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی و «خانواده خلج» به کارگردانی مصطفی حاجی قاسمی - مریم الهامیان از جمله آثاری بودند که در پردیس سینمایی کاپری گرگان به نمایش درآمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha