تشدید تدابیر امنیتی در آمریکا به بهانه جشن‌های سال نو

تهران-ایرنا- پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با اشاره به تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، در مورد افزایش احتمال حملات تروریستی و خشونت طلبانه در جریان جشن‌های سال نو میلادی در سراسر ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری یواس‌ای تودی، ‌به دنبال هشدار اف‌بی‌آی، ‌تدابیر امنیتی در سراسر ایالات متحده پیش از جشن‌های سال نو افزایش یافته است.
این گزارش افزود: به‌عنوان مثال، شرایط در لاس‌وگاس که هر ساله شاهد تجمع صدها هزار نفر برای مراسم جشن سال نو است به نحوی پیش می‌رود که اداره پلیس این شهر در صدد است تا برای تامین امنیت شهروندان خود از گروه‌های خنثی‌کننده بمب و تیم‌های مدیریت مواد خطرناک (Hazmat Teams) و پروازهای بالگرد سطح پایین، استفاده کند. پلیس لاس وگاس پیش‌بینی کرد که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر در جشن‌های گروهی شب سال نو حضور داشته باشند.
پلیس نیویورک نیز قرار است کارکنان و نیروهای امنیتی خود را افزایش داده و از گارد ملی این کلانشهر و سایر آژانس‌ها برای گشت‌زنی در برخی مناطق استفاده کند.
یک منبع پژوهشی گزارش داد شب سال نو در سانفرانسیسکو همواره زمان و موقعیت قابل توجهی برای سازمان‌های تروریستی خارجی، افراط گرایان و تندروهای خشونت‌طلب داخلی و همچنین مجرمان بوده است. اف‌بی‌آی، وزارت امنیت داخلی و مرکز ملی مبارزه با تروریسم از تنش بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی و نیز افزایش جنایات نفرت در سراسر ایالات متحده به‌عنوان دلایل هشدارهای امنیتی خود یاد کرده‌اند.

گزارش یواس‌ای تودی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی جشن‌های شب سال نو در ایالات متحده، ‌اتخاذ تدابیر امنیتی را فراتر از مرزهای این کشور دانسته و افزود: سلین برتون ،‌رئیس اطلاعات داخلی فرانسه ۹۰ هزار نیروی امنیتی را برای کنترل اوضاع در شهرهای مختلف این کشور در شب سال نو مستقر می‌کند. قرار است ۶ هزار نیروی پلیس، ‌تامین امنیت پاریس را بر عهده بگیرند. گفتنی است پیش‌بینی می‌شود این شهر شاهد تجمع بیش از ۱.۵ میلیون نفری در شانزلیزه باشد.
جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه، در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که این خطر تروریستی بسیار بالا تا حدی به دلیل وقایعی است که در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین اتفاق می‌افتد. او گفت پلیس فرانسه برای اولین بار از هواپیماهای بدون سرنشین به‌عنوان بخشی از فعالیت امنیتی استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha