تدوین نظام‌نامه فرودگاه امام (ره) بر اساس Part ADR سازمان هواپیمایی

تهران- ایرنا- مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از تدوین نظام‌نامه فرودگاه امام بر اساس Part ADR سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که همه مباحث عملیاتی و ایمنی فرودگاه را در بر دارد.

مقررات جدید فرودگاهی کشور موسوم به ADR، با رویکردی جدید سعی در نظام‌مند کردن بیش از پیش فعالیت های فرودگاهی دارد که مبنای جدید ارزیابی عملکرد فرودگاه ها و صدور گواهی نامه های فرودگاهی خواهد بود.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمدرضا سیف» در این زمینه اظهار داشت: بر اساس Part ADR سازمان هواپیمایی کشوری، همه فرودگاه‌های کشور برای اخذ گواهینامه فرودگاهی، ملزم به تهیه نظام‌نامه هستند.

وی افزود: بر همین اساس نظام‌نامه فرودگاه امام برای نخستین بار دقیقا منطبق با بند AMC۱ ADR.OR.E.۰۰۵ Aerodrome manual پس از انجام مطالعات و جمع آوری داده‌های مورد نیاز، تدوین شد.

سیف خاطرنشان‌کرد: سرفصل‌های این نظام‌نامه، همه مباحث عملیاتی و ایمنی فرودگاه را در بر دارد و مشتمل بر ۴۳ دستورالعمل عملیاتی در پنج بخش است.

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، عناوین بخش‌های نظام‌نامه شهر فرودگاهی را به ترتیب؛ «کلیات»، «سیستم مدیریت فرودگاه، صلاحیت شغلی و الزامات آموزشی»، «مشخصات موقعیت مکانی فرودگاه»، «مشخصات فرودگاه برای ارائه به سرویس اطلاعات هوانوردی» و «دستورالعمل‌های عملیاتی فرودگاه، تجهیزات و اقدامات ایمنی» معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از درخواست بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری تجار و سرمایه‌گذاران برای حضور در این کلان‌شهر فرودگاهی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha