۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85337682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار هکتار از زمین‌های آبادان علیه ملخ صحرایی پایش شد 

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: بیش از ۲۰ هزار و ۶۷۰هکتار از زمین‌های شهرستان آبادان علیه ملخ صحرایی توسط کارشناسان پایش شده است.

حسن دشتی‌نژاد روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هشدار حمله ملخ صحرایی و فعال شدن چهار گروه پایش در آبادان از ابتدای مهرماه تاکنون پایش زمین‌های کشاورزی شهرستان آبادان توسط کارشناسان مراکز و ستاد پایش شده است.

وی افزود: پیش آگاهی از هجوم آفت مخرب ملخ صحرایی، آمادگی و هشیاری از ورود اولین دسته‌جات ملخ عامل موثر در مبارزه به موقع علیه آن است.

دشتی‌نژاد اظهار داشت: ۲۹۱ موقعیت در اپلیکیشن elocust ۳m ثبت و رصد شده است و برخی نقاط حساس در چند نوبت مورد پایش و رصد قرار گرفته است و تاکنون موردی از ملخ‌های صجرایی در منطقه مشاهده نشده است.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

در ۳۰ بهمن سال ۹۷ مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شد.

ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند، موجب قحطی در منطقه مورد هجوم می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha