۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85337688
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاد دانشگاه: گره های ذهنی دانش آموزان با جهاد تبیین گشوده شود

همدان-ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: گره های ذهنی و شبهات جوانان و دانش آموزان باید با جهاد تبیین و بازگویی دستاوردهای نظام و پیوست به کتب درسی گشوده شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد حسین راجی روز شنبه در همایش نومعلمان و مربیان پرورشی ناحیه یک و ۲ آموزش و پرورش شهر همدان، رسالت خطیر معلمان را در مقطع کنونی روشنگری و جهاد تبیین برشمرد و اظهار کرد: باز کردن گره‌ها و شبهات ذهنی نوجوانان و دانش آموزان با بیان دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی با رویکرد داستان بزرگترین اقدام در راستای تحقق جهاد تبیین برای مربیان و معلمان آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با پیوست جهاد تبیین به هر کدام از کتب درسی و طرح مباحث، درس تنوع پیدا می‌کند، گره های ذهنی باز می‌شود و شهید سلیمانی ها و حججی ها تربیت می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دانش آموزان پس از بازگویی دستاوردهای این کشور به زندگی در ایران افتخار می‌کنند.

استاد دانشگاه: گره های ذهنی دانش آموزان با جهاد تبیین گشوده شود

حجت الاسلام راجی اظهار کرد: دستاوردهای نظام در ابعاد مختلف حیرت آور است، فقط در حوزه برق رسانی جهادی به روستاهای دور افتاده چقدر شهید دادیم و تمام اینها و هزاران نمونه مباحثی است که در کشور اتفاق می‌افتد و کسی خبر نمی‌شود.

رئیس اندیشکده راهبردی سعداء ناامید کردن نسل جوان و نوجوان از آینده کشور را سناریوی دشمن دانست و افزود: دشمن از تفکر جوان ایرانی هراس دارد و به شکل ناجوانمردانه‌ای با تحریف در اخبار واقعی و پنهان کردن پیشرفت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی و اخبار منفی به دنبال گمراه کردن جوانان است.

این استاد حوزه و دانشگاه، فریضه جهاد تبیین را جزو بزرگترین عبادات برشمرد و اظهار کرد: در این راستا باید بتوانیم گارد مخاطبان را بشکنیم، برخی از ایرادها را قبول و در یک سری امور با او همراهی کنیم.

حجت الاسلام راجی افزود: ابرقدرت‌های دنیا هشت مرحله را گذر کردند تا ابر قدرت شدند و کشور ما هم اکنون در حال گذر از این هشت مرحله است.

نویسنده کتاب پراستناد «صعود چهل ساله» با بیان اینکه یکی از راهکارهای جذب جوانان محبت کردن به آنها است افزود: نسل جدید بیش از نسل گذشته به محبت نیاز دارند زیرا بیشتر دانش آموزان والدین خود را سرگرم فضای مجازی می بینند و اگر از معلم محبت ببیند برای او جان می‌دهد که شیوه های شکل‌گیری محبت به دانش آموزان می تواند با استفاده از ابزار نمره و انضباط باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیچیده ترین عملیات های هوایی جهان در همدان انجام شده و دانش آموزان همدان خبر ندارند.

حجت الاسلام راجی ادامه داد: ما در کشور ابر قهرمانی مانند مقام معظم رهبری و قهرمانانی همچون شهید سلیمانی و حججی داریم که خاطرات این بزرگواران باید برای دانش آموزان بیان شود و سپس تحولات روحی در آنها رخ می‌دهد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دانش آموز ما از شجاعت حاج قاسم چیزی نمی‌داند افزود: آیا این درست است دانش آموز ما به دنبال یک آدم شجاع می گردد، در کدام افسانه شجاع تر از حاج قاسم یافت می‌شود؟

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه پاسخگویی به شبهات با رویکرد منطقی صورت گیرد اظهار کرد: منطق در پاسخگویی یعنی به نحوی چرایی مطلب بیان شود که حتی ضد انقلاب هم این منطق را شنید تحسین کند.

حجت الاسلام راجی افزود: جهاد تبیین به مطالعه شدید تخصصی بیش از ۱۷ ساعت در روز نیاز دارد و مباحث علمی و سیاسی و کتاب‌های مربوطه دقیق و عمیق مطالعه شود.

در پایان این همایش سوگندنامه توسط معلمان و مربیان قرائت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha