حاج علی اکبری: «ضد» از عمق جنایت‌های سازمان منافقین پرده برداشت

تهران- ایرنا- رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: جعبه سیاه انقلاب اسلامی دهه ۶۰ است که عمق جنایت‌های سازمان منافقین در آن نهفته است پس هر مجموعه‌ هنری و انقلابی که بتواند اتفاقات آن دهه را خوب ارایه کند، اتفاق بزرگی رقم زده، البته برای این اتفاق لازم است مسایل آن زمان خوب استخراج و مضامین آن فهم شود تا بتوان برای نسل جوان بیان کرد و «ضد» اینگونه است.

فیلم سینمایی «ضد»، محصول سازمان سینمایی سوره، به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از حدود سه هفته قبل اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره این فیلم، بیان کرد: «ضد» به دلیل نوع نگاه و زاویه دیدش که به سراغ ماجرای نفوذ و حادثه هفتم تیر رفته و در این میان توجهی به شخصیت شهید بهشتی داشته است، جالب توجه بود. شخصیت شهید بهشتی ظرفیت‌های بسیاری برای ساخت کارهای متنوع دارد و ای کاش این فیلم بیشتر به ایشان می‌پرداخت.

حاج علی اکبری: «ضد» از عمق جنایت‌های سازمان منافقین پرده برداشت

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور یادآور شد: «ضد» در باب به تصویر کشیدن خطر نفوذ و همچنین درباره معرفی منافقین بسیار خوب عمل کرده است و پیچیدگی روابط سازمانی که کاملا غلبه بر عواطف انسانی غلبه دارد و افراد را مسخ می‌کند، به خوبی ارایه کرده است.

حاج علی اکبری ادامه داد: از این جنس کارها باید در مجموعه‌های سینمایی کشور ساخته شود و چیزی نیست که کسی بخواهد از آن کوتاه بیاید. رسالت این اتفاق با مراکز هنری انقلاب اسلامی است. در حقیقت این عرصه جهاد کبیر است، فیلمسازان از طعنه‌ها نباید بترسند و باید با همت عالی به سمت جلو بروند.

نیاز جوان امروز، آشنایی با دهه ۶۰ و حوادث آن روزهاست؛ که وسط معادلات و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و این فیلم پرداخت به‌جایی به آن قطعه از انقلاب دارد و می‌تواند بسیاری از سوالات نسل جوان را پاسخ دهد

وی بیان کرد: امروز فیلم سینمایی «ضد»، پاسخ به یکی از نیازهای جدی حوزه فرهنگ عمومی است. نیاز جوان امروز، آشنایی با دهه ۶۰ و حوادث آن روزهاست؛ دهه شصتی که وسط معادلات و شکل‌گیری انقلاب اسلامی است. این فیلم پرداخت به‌جایی به آن قطعه از انقلاب اسلامی دارد و می‌تواند بسیاری از سوالات نسل جوان را پاسخ دهد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: بعید می‌دانم به غیر از زبان هنر بتوانیم از عهده این کار بر بیاییم. در بین انواع هنر، سینما حتما حرف اول را در این زمینه می‌زند. ازین جهت بهترین ابزار، عرصه، میدان و سوژه انتخاب شده و جای تقدیر دارد. رفتن به این میدان و نزدیک شدن به این مسایل شجاعت می‌خواهد.

حاج علی اکبری مطرح کرد: در مجموع فیلم سینمایی «ضد»، اثر تاثیرگذاری است و توانسته روایت خوبی از ماجرای هفتم تیر، شهیدبهشتی و منافقین را در قالب یک درامِ عاشقانهِ سیاسی نشان دهد. فیلم با دلالت‌های جالبی از این قطعه از تاریخ انقلاب به سراغ رمزگشایی از عمق فجایع سازمان منافقین و ماجرای هفتم تیر و منافقین رفته است.

خطر نفوذ برای انقلاب همیشگی است

وی افزود: از طرف دیگر «ضد»، روایت‌های لطیفی از جریان حزب‌الله اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، حال‌وهوا و نگاهشان به نمایش گذاشته و به درستی به خطر نفوذ، که خطر همیشگی برای انقلاب محسوب می‌شود، پرداخته است. امیدواریم این اثر بابی باشد برای کارهای قوی‌تر و جدی‌تر در این زمینه‌ تا بتواند مخاطبان بیشتری را به این عرصه دعوت کند.

حاج علی اکبری: «ضد» از عمق جنایت‌های سازمان منافقین پرده برداشت

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این فیلم به ویژه توسط جوانان دیده شود. از همه دوستانی که همت‌ کردند و این کار خوب را ساختند و همچنین از نگاه خوبی که در مدیریت عالی سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد، تشکر می‌کنم. انشالله سازمان سینمایی سوره حوزه هنری که یک مجموعه خوش‌نام در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است، هر روز موفق‌تر باشد و شاهد کارهای بهتر، پرجاذبه‌تر و موثرتر از همه عزیزان باشیم‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha