پیام حماسه ۹ دی؛ ولایتمداری و تحکیم وحدت ملی
راهپیمایی ۹ دی ۱۳۸۸

ساری- ایرنا- نهم دی یادآور حضور آگاهانه مردم ایران در بیعتی دوباره با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است. حماسه جاودانی که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و پیامی روشن برای دشمنان این مرز وبوم داشت و آن ولایتمداری و هوشیاری ملت بود.

به گزارش ایرنا، مردم همیشه در صحنه ایران در ۹ دی ۱۳۸۸ خورشیدی با حضور آگاهانه و مقتدرانه خویش و با بیعت دوباره با آرمان های انقلاب حماسه ای جاودان و به یاد ماندنی را خلق کردند. نمایش بصیرت و هوشیاری ملت مومن و غیرتمند در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: " ۹ دی جلوه‌ای از توطئه‌ دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنی افرادی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند، بیاورند برای فریب دادن مردم. اما ناکام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است.

شما ملاحظه کنید؛ مردم ما در مقابله‌ با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت - همان طوری که گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ آن است که این مردم بیدارند، هشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن افرادی که خیال می کنند می توانند میان نظام و میان مردم جدایی بیندازند، ببینند و بفهمند که این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است.

امتیاز نظام ما به این است که متعلق به مردم است. آن افرادی که با همه‌ وجود نظام جمهوری اسلامی را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این کشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند. سردمداران دولت های مستکبر و در رأس آنها آمریکا علیه ملت ما حرف می زنند، توطئه می کنند، گاهی شعار می دهند، گاهی اظهارات مزوّرانه می کنند، گاهی صریحاً دشمنی می کنند، گاهی در لفافه می برند؛ اینها همه برای این است که تحلیل درستی از مسایل ایران و شناخت درستی از ملت ایران ندارند. ملت ما ملت بیداری است، ملت هشیاری است. "

درایت، تدبر و مدیریت رهبر معظم انقلاب در آن برهه حساس سبب شد تا جامعه گرفتار دسیسه های دشمنان نشود و بتواند راه خود را ادامه دهد. ۹ دی ۱۳۸۸ خورشیدی به عنوان حماسه بزرگ حضور میلیونی مردم در دفاع از آرمان های انقلاب و تجدید میثاق با ولی فقیه، در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.

پیام حماسه ۹ دی؛ ولایتمداری و تحکیم وحدت ملی

جهان سلطه پس از ناکامی در میادین سخت و خشن مقابل جمهوری اسلامی ایران، ابزار نرم و ناپیدای فرهنگی برگزید و پنجه آهنین خود را در وَرای مکرِ مخملین تهاجم پنهان و برای صید ماهی مقصود خویش، طعمه رنگینش را در تله تلخِ تفرقه و تباهی به نمایش نهاد.

معماران مکار و معرکه گیران منفور، سال ۱۳۸۸ عَلَم عوام فریبی و تاکتیک تقلب در انتخابات را بهانه و با ابزار آشوب و فتنه فراگیر و عبور از مرزهای اعتقادی و اجتماعی، ناهنجاری را به اوج رساندند و با تکیه بر سراب ساختگی اربابان خارج نشین، فاجعه آفریدند و به جان، مال و ناموس مردم تجاوز کردند و این طوفان تَوَحُش چندین ماه کشور را ناامن و جامعه را در آستانه یک بحران و بلوای خطرناک قرار داد.

پس از این شگردهای شیطانی فتنه گران فاجعه آفرین و تخاصم و تخریب های فراوان، سرانجام کاسه صبر افکار عمومی به سر آمد و با هوشمندی رهبر معظم انقلاب، حماسه نهم دی رُخ نمود و در میان بُهتِ جهانیان با دست توانا و عزم راسخ مردم طومار تعدی و تجاوز برچیده شد و زندگی ملت ایران به روال عادی بازگشت.

پیام حماسه ۹ دی؛ ولایتمداری و تحکیم وحدت ملی

سیمای تاریخ، روایتگر حوادث تلخ و شیرینی است که هر کدام حاوی درس ها و دستآوردهای مختلفی است، نهضت مقدس کربلای امام حسین (ع) و خیزش های پس از آن، جنبش مشروطه و حرکت های وابسته و همچنین انقلاب اسلامی ایران و فراز و فرودهای واپسینش، نمونه های بارز و شاخصی است که هرکدام برای بشریت عبرت ها، درس ها و ارمغان های شیرینی بدنبال داشته است.

نهم دیماه یکی از واکنش های برخاسته از انقلاب اسلامی بود که در پایداری ارادتمندان به نهضت حضرت امام (ره) و پافشاری آنان بر ادامه راه نورانی شهدا شکل گرفت و در تقویم تاریخ به یک هویت مستقل تبدیل شد
نهم دی یادآور حضور آگاهانه مردم ایران در بیعتی دوباره با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است. حماسه جاودانی که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و پیامی روشن برای دشمنان این مرز وبوم داشت و آن ولایتمداری و هوشیاری ملت بود.

پیام حماسه ۹ دی؛ ولایتمداری و تحکیم وحدت ملی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha