۱۰ دی ۱۴۰۲، ۷:۴۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85338006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود پنج هزار نیازمند کردستانی صاحب شغل شدند

سنندج- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آذر با پرداخت چهار هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات، برای چهار هزار و ۸۰۰ نفر از نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان شغل ایجاد شد.

فرشیدجهان بین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۱ درصد از تسهیلات اشتغال پرداخت شده برای زنان سرپرست و ۶۹ درصد برای مردان بوده است، ضمن اینکه ۵۷ درصد آن به نیازمندان روستایی و ۴۳ درصد نیز به نیازمندان شهری پرداخت شده است.

وی افزود: اولویت اشتغال در کمیته امداد امام (ره)، زنان بویژه زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرحهای مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: امسال همچنین ۷۹ مورد طرح اشتغال پنل خورشیدی برای مددجویان روستایی که قابلیت کار کردن ندارند، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کاریابی برای ۱۶۰ مددجو از طریق کارگاه‌ها و صاحبان مشاغل نیز از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری بوده است، اضافه کرد: در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان، به هزار و ۴۵۰ نفر از افراد تحت حمایت آموزش شغلی و فنی و حرفه ای داده شده است.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha