۱۰ دی ۱۴۰۲، ۶:۴۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85338484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر امور داخلی کلرادو آمریکا: در ارتباط با رد صلاحیت ترامپ ۶۴ بار تهدید به مرگ شدم

تهران - ایرنا - وزیر امور داخلی کلرادو آمریکا گفت: پس از شکایتی که منجر به حذف نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از برگه‌های رای در این ایالت شد، ۶۴ بار تهدید به مرگ شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، «جینا کریسولد» روز شنبه در شبکه ایکس نوشت: در سه هفته‌ای که از ثبت این شکایت سپری شده است، ۶۴ مورد تهدید به مرگ دریافت کردم. پس از آن، دیگر شمارش تهدیدها را متوقف کردم.

وی افزود: مرعوب نمی‌شود. دموکراسی و صلح بر استبداد و خشونت پیروز می‌شود.

روز سه شنبه 28آذرماه گذشته دادگاه عالی ایالت کلرادو به دنبال شکایت  تعدادی از شهروندان اعلام کرد که نام ترامپ نباید در این ایالت روی برگه‌های رای بیاید، زیرا اقدامات او در وقایع ششم ژانویه ۲۰۲۱ و حمله هوادارانش به گنگره، مصداق شورش است.

این در حالی است که دو روز قبل وزیر امور داخلی ایالت کلرادو اعلام کرد، برخلاف رأی دادگاه عالی این ایالت، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا فعلا می‌تواند در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در کلرادو برای 2024 شرکت کند.

کریسوالد همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه ام.اس.ان.بی.سی از «شنا بیلوز» وزیر امور داخلی ایالت مین به دلیل حذف نام ترامپ از برگه‌های انتخابات مقدماتی در این ایالت تمجید کرد و گفت: بیلوز شجاع است.

بیلوز هفته گذشته گفت که شاکیان پرونده حملات ششم ژانویه ۲۰۲۰ هواداران ترامپ به کنگره شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه داده‌اند که نشان می‌دهد این شورش «به دستور» ترامپ رخ داد و قانون اساسی آمریکا «حمله به بنیان‌های دولت ما را تحمل نمی‌کند.»

بیلوز جمعه گذشته اظهار کرد که در پی این تصمیم تهدیدهای دریافت کرده است. وی افزود: من برای این تهدیدها آماده بودم. امنیت من و همه کسانی که با من کار کرده و چنین تهدیدهایی دریافت کرده‌اند، مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha