بیراهه رفتن صنعت خبررسانی در آمریکا و کاهش اعتماد عمومی به رسانه‌های این کشور

تهران – ایرنا – یافته‌های یک پژوهش جدید نشان می دهد که ۶۰ درصد از خبرنگاران آمریکایی معتقدند که خبررسانی در این کشور به بیراهه رفته است. در این میان اصحاب رسانه در آمریکا از کاهش اعتماد عمومی به رسانه های این کشور به عنوان یکی از بزرگترین چالش های صنعت اطلاع رسانی در آمریکا یاد کرده اند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه راستگرای واشنگتن تایمز گزارش داد که بر اساس یافته های پژوهش دانشگاه سیراکوز، تعداد روزنامه نگارانی که تعلق سیاسی خود را جمهوریخواه اعلام کرده اند، از ۱۸ درصد در سال ۲۰۰۲ به ۷.۱ درصد در سال ۲۰۱۳ و ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

این رقم در مقایسه با تعداد بزرگسالان آمریکایی که در نظرسنجی سال ۲۰۲۲ روزنامه واشنگتن پست خود را جمهوریخواه می دانند (۲۶ درصد)، بسیار اندک به نظر می آید.

در همین حال، سهم دموکرات ها از صنعت خبررسانی با ۸ درصد رشد به ۳۶ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت که در مقایسه با سهم ۲۷ درصدی جمعیت دموکرات ها در نظرسنجی واشنگتن پست، نشاندهده اختلافی ۹ درصدی است.

از جمله دیگر نتایج این پژوهش، اعتقاد ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان به سمت و سوی صحیح روزنامه نگاری در آمریکا و باور ۶۰ درصد از آنها به بیراهه رفتن این صنعت است.

روزنامه نگارانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، کاهش اعتماد عمومی به رسانه ها را بزرگترین مساله مواجه با این صنعت دانستند. کاهش پوشش اخبار محلی، سوگیری در خبرنگاری و اخبار کذب از دیگر دغدغه های این پاسخ دهندگان بود.

این پژوهش در اوایل سال ۲۰۲۲ و از میان یک هزار و ۶۰۰ روزنامه نگار آمریکایی انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha