۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85338632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای مرزی خواف تخصیص یافت

خواف- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۱۲ میلیارد ریال برای آبرسانی به سه روستای مرزی و محروم این شهرستان در سالجاری تخصیص یافت.

محسن چهکندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص این میزان اعتبار آبرسانی به سه روستای مرزی و محروم بخش سنگان شامل «محمد آباد، بقسانی و دردوِی» که تاکنون زیر پوشش و غیر برخوردار از خدمات امور آب و فاضلاب بودند، فراهم شده است.

وی این پروژه های آبرسانی را شامل اجرای سه هزار متر خط انتقال و شبکه توزیع با لوله های ۷۵ و ۶۳ میلی متری و ساخت ۲ باب مخزن ذخیره آب شرب اعلام کرد و ادامه داد: ۳۵۰ نفر از جمعیت این روستاها از مزایای طرح فوق بهره مند می شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: مشکل تامین آب شرب حدود ۶۰ هزار نفر از جمعیت ساکن در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی خراسان رضوی با اجرای طرحهای مختلف آبرسانی و اصلاح و بازسازی خطوط انتقال طی یک سال گذشته رفع شد.

چهکندی افزود: در قالب این طرحهای آب رسانی ۴۸ هزار نفر از مشترکان مناطق شهری و ۱۲ هزار نفر مشترک روستایی شهرستان خواف طی سال گذشته از آب سالم و بهداشتی بهره مند شده اند.

وی با اشاره به ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای آبرسانی شهرستان خواف طی سال ۱۴۰۱ بیان کرد: با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در ۲ شهر و ۲۰ روستا، توان تولید آب امور آبفا خواف از ۶۶۱ لیتر برثانیه به ۷۵۳ لیتر برثانیه افزایش یافت.

امور آب و فاضلاب شهرستان خواف با ۸۶۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۴۲۶ کیلومتر خط انتقال، تامین آب ۳۱ هزار و ۲۸ مشترک شهری و ۲۱ هزار و ۸۲۴ مشترک روستایی را برعهده دارد.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha