۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85338925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متخلفان شکار غیرمجاز در هلیلان دستگیر شدند

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85338925
متخلفان شکار غیرمجاز در هلیلان دستگیر شدند

ایلام - ایرنا - مدیر نمایندگی حفاظت محیط زیست هلیلان از شناسایی و دستگیری ۶ متخلف شکار و صید غیرمجاز در مناطق حفاظت شده این شهرستان خبر داد.

ایوب عظیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان هلیلان با همکاری نیروی انتظامی، این متخلفان شکار و صید گراز وحشی و زنده‌گیری و حمل پرندگان وحشی را طی سه روز گذشته در این شهرستان دستگیر کردند.

وی افزود: همچنین طی گشت و کنترل دیگر ۲ نفر متخلف شکار غیرمجاز سه رأس گراز وحشی دستگیر شدند در این راستا پرونده‌هایی جهت ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

مدیر نمایندگی حفاظت محیط زیست هلیلان با قدردانی از همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی این شهرستان در برخورد با متخلفان زیست محیطی تاکید کرد: از دوستداران محیط زیست درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

عظیمی یادآور شد: باتوجه به وسعت زیاد عرصه های طبیعی و تنوع حیات وحش، حراست و حفاظت از این انفال نیازمند مشارکت و عزم همگانی عموم مردم است.

به گزارش ایرنا، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده و سهم اراضی تحت حفاظت و مدیریت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است.

بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و ۴۷۵ هکتار آثار طبیعی ملی و ۳۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

کولگ، مانشت، قلارنگ، بانکول، کبیرکوه و دینارکوه ازجمله زیستگاه های مهم استان به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha