پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای خراسان‌شمالی به مرز ۹۶ درصد رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: میزان پوشش اینترنت پرسرعت سیار در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به مرز ۹۶ درصد رسید که ۲ درصد از میانگین کشوری پیشی گرفت.

سید علی مرتضوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پوشش ۹۶ درصدی اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان با نصب و ارتقای ۹۱ سایت تلفن همراه و اجرای بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی افزود: با نصب و ارتقای سایت های تلفن همراه، ۱۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در قالب ۱۹ هزار و ۲۸۳ خانوار با جمعیت ۶۷ هزار و ۲۲۷ نفری از اینترنت همراه بهره مند شدند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: توسعه و تکمیل پوشش ارتباطات روستایی با هدف فرصت برابر دسترسی شهروندان از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی یادآور شد: براساس آخرین اطلاعات فصلنامه آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور؛ خراسان شمالی با وجود بیش از یک میلیون و ۱۶۲ هزار مشترک پهن باند سیار و افزایش ۳۲ درصدی ضریب نفوذ این شاخص در دولت، جایگاه سوم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۹۸ هزار سیم کارت تلفن همراه در خراسان شمالی فعال است، گفت: ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha