سه نفر در تکاب به عشق حضرت فاطمه (س) از قصاص رهایی یافتند

ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی‌ گفت: سه نفر محکوم به قصاص در تکاب با گذشت اولیای دم به عشق حضرت فاطمه زهرا (س) از دار مجازات رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: با گذشت اولیای دم در این پرونده، تعداد موارد صلح و سازش در پرونده های قصاص استان طی سال جاری به ۳۰ مورد رسید.

وی افزود: در سال ۱۳۹۵ طی یک درگیری، سه نفر، فردی را در تکاب به قتل رسانده بودند که پس از طی مراحل رسیدگی، محکوم به قصاص نفس شده و با قطعیت و تایید در دیوان عالی کشور حکم آماده اجرا بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: با مداخله مسوولان قضایی شهرستان تکاب به‌ویژه مدیران قضایی و نیز هسته های جهادی بخشایش، اولیای دم از حق قانونی خود گذشتند و به سه نفر محکوم به قصاص، حیاتی دوباره بخشیدند.

عتباتی اضافه کرد: این سازش نیز در راستای پویش «به عشق حضرت فاطمه (س) می بخشم» تحقق یافت و نشان داد مردم آذربایجان غربی به چه اندازه به شعائر اسلامی پایبند هستند و به عشق دختر نبی مکرم اسلام از خون عزیز خود می گذرند تا خانواده ای دیگر داغدار نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha