یک‌هزار و ۶۰۰ روستایی در مهاباد از خدمات رایگان پزشکی بهره مند شدند

مهاباد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ نفر اهالی روستاها و مناطق کم‌برخوردار مهاباد طی سال جاری از خدمات پزشکی و دارویی رایگان این نهاد بهره مند شده اند.

اسلام خیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای بهره مندی این افراد، چهار گروه جهادی در حوزه های پزشکی و دارویی به مناطق مختلف شهرستان مهاباد اعزام شده اند.

وی با اشاره به اعزام یک گروه پزشکی دیگر در روزهای اخیر برای ارائه خدمات به خانواده های کم برخوردار اضافه کرد: این تیم‌ پزشکی برای عرضه خدمات پزشکی رایگان به روستای «قاضی آباد» و دیگر روستاهای توابع بخش مرکزی مهاباد اعزام شده است.

وی اظهار کرد: دراین اردوی جهادی اکیپ پزشکی متشکل از پزشک عمومی، بهورز، روانشناس، ماما و دارویار حضور دارند که خدمات پزشکی شامل مشاوره‌های دوران بارداری، فشار خون، قند خون و دارو در روستای قاضی آباد شهرستان مهاباد ارائه می دهند.

یک‌هزار و ۶۰۰ روستایی در مهاباد از خدمات رایگان پزشکی بهره مند شدند

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه مهاباد ادامه داد: هزینه دارویی اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم این شهرستان در حدود یک میلیارد ریال است که اعتبار موردنیاز آن از سوی بسیج جامعه پزشکی تامین شده است.

بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح «شهید رهنمون» در طول سال با هدف کمک به حفظ سلامت همگانی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۹۸ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۷۵۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha