۱۱ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85339622
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نوسازی بافت های فرسوده نباید مورد طمع سودجویان قرار گیرد

قزوین - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: دولت و مجموعه مدیریت شهری با هدف رفاه و آسایش برای شهروندان ساکن در محلات بافت فرسوده شهری اقدامات اساسی کرده اما این مساله نبایستی تحت هیچ شرایطی مورد طمع سودجویان اینگونه عرصه ها شود.

علی فرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خوشبختانه دولت و مجموعه مدیریت شهری با هدف ایجاد رفاه و آسایش و منفعت بردن شهروندان ساکن در محلات فرسوده اقدامات اساسی به عمل آورده که یکی از مهمترین آن را در قزوین می توان به تصویب احیا و بازسازی کالبدی محله هادی آباد اشاره کرد.

وی توسعه عدالت اجتماعی، استفاده از بسته های تشویقی، جلب اعتماد مردم و در نهایت توسعه متوازن خدمات رفاهی شهر را از جمله مهمترین اهداف مدیریت شهری در حوزه بازسازی و احیای بافت فرسوده برشمرد و تاکید کرد: دسترسی تمامی شهروندان قزوینی به تمامی نقاط شهر یکی از اهداف و شاخص های مهم و اساسی شورای شهر ششم قزوین بود که خوشبختانه این مساله روز به روز با اجرای طرح های مختلف عمرانی در حال به ثمر نشستن است.

فرمانی به ۵۶ هکتار از بافت قدیمی و فرسوده محله هادی آباد قزوین اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان مثال مدیریت شهر مگر می تواند برای شهروندان ساکن در این منطقه هیچ برنامه ای نداشته باشد؟ شورای شهر قزوین بدون قایل بودن به تفکیک و تمایز بین شهروندان ساکن در تمامی نقاط این شهر، معتقد است که همه مردم بایستی از ظرفیت های موجود به یکسان و در کنار هم از آنها بهره مند باشند.

رییس شورای شهر قزوین به تصویب احیا و نوسازی محله بافت فرسوده هادی آباد قزوین اشاره کرد و گفت: بایستی قبل از هرگونه اقدامی، نشست های متعددی را با مردم این محله در خصوص آگاهی های لازم جهت حضور و مشارکت هر چه بهتر آنها در این طرح برگزار کرد.

وی ادامه داد: در خصوص ارایه بسته های تشویقی و ارایه تسهیلات در بافت های فرسوده جهت نوسازی و خروج ریزدانگی های موجود در آن جهت رونق در بخشیدن به ساخت و سازها باید کارهای اساسی نظیر صدور رایگان پروانه های ساختمانی، تامین پارکینگ مورد نیاز و حداکثر تخفیف در بخش صدور پایان کار و همچنین تخفیف های مناسب در انشعابات به عمل آورد.

این عضو شورای شهر قزوین، اعطای تراکم را یکی از موضوعات مهم در بخش طرح های تشویقی دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، برای پلاک های ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع سه طبقه برروی پیلوت، ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر چهار طبقه روی پیلوت و ۲۰۰ تا ۵۰۰ متر نیز پنج طبقه و برای ۵۰۰ تا یک هزار متر نیز ۶ طبقه برروی پیلوت بایستی در نظر گرفته شود.

به گفته وی، در محله قدیمی و فرسوده هادی آباد قزوین ۷۵ درصد پلاک های ساختمانی آن زیر ۱۰۰ متر قرار دارد و این در حالی است که عرض ۹۰ درصد معابر آن نیز زیر هشت متر است که این مساله هرگونه ارایه خدمات و امدادرسانی را در زمان وقوع حوادث با مشکلات زیادی روبرو می سازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha