۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85334557
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهردار قزوین: موانع ساخت و ساز باید برداشته شود

قزوین - ایرنا - شهردار قزوین گفت: باید شهرداری با رویکرد مردم محور اداره شده و موانع ساخت و ساز را نیز از پیش روی سازندگان برداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صباغی عصر سه شنبه در جلسه ای که به مناسبت روز ایمنی و یادبود زلزله بم با حضور سازندگان مسکن و سرمایه گذاران حوزه ساختمان با محوریت بسته ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی محله هادی آباد قزوین در سالن شهرداری منطقه ۲ برگزار شد، با اشاره به وجود برخی کمبودها در حوزه زیرساختی، تاکید کرد: به غیر از موضوع کمبود فضای سبز، هتل‌، بی آر تی و تفرجگاه، در شهری مانند قزوین تنها یک بیمارستان ویژه کودکان وجود دارد که این مساله بیانگر آن است که باید رویکردمان را در شهرداری نسبت به برخی موضوعات تغییر دهیم.

وی ادامه داد: شهر قزوین به سه قسمت مذهبی (مساجد و امامزاده‌ها)، فرهنگی (بازار و بناهای تاریخی) و گردشگری (پارک فدک و باراجین) تقسیم بندی شده اما برخی نقاط مثل هادی آباد تبدیل به بدترین نقطه این شهر تبدیل شده است.

صباغی با اشاره به اینکه خوشبختانه در قزوین مساله حاشیه‌ نشینی وجود ندارد اما چرا باید منطقه ای مانند هادی آباد با وجود مردمان مذهبی آن عقب مانده باشد، تصریح کرد: در زمینه ساخت‌ و ساز یک سال طول می‌کشید تا پروانه ساختمانی صادر شود اما سعی داریم این مدت را ظرف مدت سه ماه به سازنده ارایه دهیم.

به گفته شهردار قزوین، زلزله بم ۱۳ ثانیه طول کشید و بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند حالا تصور کنید اگر زلزله در بافت‌های فرسوده شهری پیش بیاید چه خسارت های جبران ناپذیری را باید تحمل کنیم.

وی با اشاره به وجود ۵۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری و تاریخی در سطح استان قزوین، خاطرنشان کرد: امروز اگر دست به دست هم بدهیم و دستگاه های متولی این امر همکاری های لازم را به عمل آورند حداقل شاید بتوانیم ظرف مدت هشت سال نوسازی بافت فرسوده محله ای مانند هادی آباد را به انجام برسانیم.

مسوول دبیرخانه بازآفرینی شهری شهرداری قزوین نیز در این نشست با بیان جزییات بسته ضوابط تشویقی نوسازی کالبدی محله هادی آباد قزوین، اظهار کرد: این محله یکی از قدیمی ترین محدوده های حاشیه نشینی و بافت فرسوده شهری در کنار بافت تاریخی این شهر شکل گرفته و دارای مشکلات اجتماعی، کالبدی، ترافیکی و امنیت است.

آرش رشوند آوه افزود: در راستای تشویق سرمایه‌گذاران و رونق نوسازی محله ای، شهرداری قزوین نسبت به اختصاص امتیازاتی از قبیل افزایش سطح اشتغال، تامین پارکینگ محلی، بخشش هزینه پروانه ساختمانی، تخفیف هزینه پایان کار، اعطای تراکم تشویقی شناور و سایر موارد اقدام کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری قزوین همچنین در خصوص اجرای طرح های مصوب جامع و تفصیلی و به منظور رفع نفوذ ناپذیری بافت محله و سهولت دسترسی، مباحث تعریض معابر و شوارع را در دستور کار خود نیز قرار داده است.

مسوول دبیرخانه بازآفرینی شهری شهرداری قزوین یادآور شد: با توجه به ظرفیت های موجود شهر قزوین و وجود سرمایه گذاران در حوزه ساختمانی، برای جذب سرمایه گذار بسته های تشویقی ویژه ارایه شده شد و دفاتر تسهیل‌ گری نیز برای هماهنگی ساکنان و سازندگان در امر نوسازی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha