اتوبوس‌های متوقف شده تهران آماده واگذاری به بخش خصوصی است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به صحبت‌های یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر بلاتکلیف بودن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس این شرکت در پارکینگ‌ها، گفت: اتوبوس‌های متوقف شده آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ۲۸ آذر در نطق پیش از دستور خود در صحن شورا، گفته بود: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۵ دستگاه اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی پایتخت تحویل داده شده اما از این میان تنها ۱۴۴ دستگاه فعال هستند و ۱۵۱ دستگاه در پارکینگ‌ها خوابیده است.

جعفر تشکری هاشمی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۵ دستگاه اتوبوس به شرکت اتوبوسرانی تحویل داده شده اما از این میان تنها ۱۴۴ دستگاه فعال هستند و ۱۵۱ دستگاه در پارکینگ‌ها خوابیده‌اند و نکته حائز اهمیت اینکه برای اتوبوس‌های جدید، یک هزار و ۱۵۰ راننده جدید جذب و یک هزار و ۲۶۰ نفر نیز بازنشسته شده‌اند.

در واکنش به این اظهارات و به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محسن حسینی روز دوشنبه گفت: این اتوبوس‌ها در زمان انجام روند واگذاری، باتوجه به کیفیت پایین اتوبوس‌های آتروس به صورت پشتیبان در خطوط بکارگیری شده و بطور کامل متوقف نبوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه از شهروندان درخواست داریم برای استفاده از اتوبوس نسبت به تهیه کارت بلیت الکترونیک اقدام کنند، ادامه داد: در صورتی که دستگاه کارتخوان سالم باشد و شهروند گرامی تمایل به استفاده از کارت بلیت را نداشته باشد، می‌بایست کرایه خط را برابر مصوب شورای اسلامی شهر تهران به صورت نقدی برابر ماده ۱۱ پرداخت کنند.

حسینی با اشاره به ازدحام جمعیت در برخی از ایستگاه‌ها در ساعات پیک ترافیک شهر تهران، افزود: لازم به تاکید است که ناوگان اتوبوسرانی با تمام ظرفیت و توان موجود در خدمت شهروندان است و با شناسایی خطوط و ایستگاه‌های پر مسافر به صورت میدانی و همچنین نظارت هوشمند از طریق اعزام اتوبوس کمکی به این مسیرها نسبت به ارائه خدمات بهینه اقدام می‌کند.

مدیرکل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یادآور شد: بطور قطع این تعداد اتوبوس فعال متناسب با جمعیت شهر تهران نیست و امیدواریم برنامه‌های توسعه‌ای شرکت واحد با اضافه شدن ناوگان جدید محقق شود تا بتوانیم خدماتی در خور شان مردم تهران ارائه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha