۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83135073
T T
۰ نفر
شهرداری تهران: اتوبوس های دست دوم وارداتی جوان هستند

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینكه به علت قیمت بالای اتوبوس های صفر، خرید اتوبوس های دست دوم یورو 4 در برنامه است گفت: البته سن این اتوبوس های كار كرده از اتوبوس های فعال داخلی كمتر خواهد بود.

پیمان سنندجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را نوسازی كنیم اما وقتی نمی توانیم اتوبوس نو بخریم بهتر است خرید اتوبوس های دست دوم كه سن آنها كمتر از اتوبوس های داخلی باشد را در دستور كار قرار دهیم.
وی بیان كرد: هنوز مشخص نیست از كدام كشور این اتوبوس ها تهیه شود اما چند آیتم برای وارد كردن اتوبوس ها مهم است كه از جمله آنها می توان به ارائه خدمات پس از فروش و وجود نمایندگی شركت مربوطه در كشور اشاره كرد.
سنندجی ادامه داد: برای خرید اتوبوس های دست دوم دنبال اتوبوس هایی هستیم كه استاندارد یورو 4 داشته باشند و سن آنها تا پنج سال بوده و از سن اتوبوس های فعلی پایتخت كمتر باشد.
مدیر عامل شركت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: اتوبوس هایی كه اكنون در كشورهای پیشرفته تردد دارند دارای استاندارد یورو 6 هستند اما استاندارد ما یورو 4 است و اگر اتوبوسهایی با استاندارد یورو 6 وارد كنیم، سوخت آن را نداریم.
وی با تاكید بر اینكه اصل كار ما نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی است، گفت: قیمت هر اتوبوس یك میلیارد و 400 میلیون تومان است و از سال 89 تا كنون نتوانستیم حتی اتوبوس دست دوم وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت كنیم .

*اتوبوس ها در حال اورهال هستند
وی درباره پاسخ به انتقاد یكی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینكه اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی در پاركینگ ها خاك می خوردند، گفت: اتوبوس هایی مذكور در حال اورهال (تعمیرات اساسی) هستند.
به گزارش ایرنا افشین حبیب زاده رئیس كمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران شهریور ماه گذشته درباره وضعیت نامطلوب ناوگان حمل ‌و نقل عمومی بویژه خطوط بی آر تی، گفت: پس از گزارشات مردمی، بازدیدهای مختلفی از سامانه‌های اتوبوسرانی انجام شد و در بازدیدی كه شخصا از یكی از این سامانه‌ها داشتم متوجه شدم حدود 19 دستگاه بی آر تی حدود 2 سال است كه در سامانه 5 متوقف است و نیاز به تعمیر دارد.
به گزارش ایرنا، آمار كل اتوبوس های درون شهری پایتخت افزون بر شش هزار و 200 اتوبوس اعلام شده است كه به گفته مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران بیش از 50 درصد آنها فرسوده هستند و بسیاری از اتوبوس های تهران بیش از 11 سال عمر دارند درحالی كه دولت متوسط عمر اتوبوس را هشت سال اعلام كرده است.
تهرام/7244//1348
۰ نفر