ابراز نگرانی صهیونیست‌ها از خروج ناو آمریکا از دریای مدیترانه

تهران-ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی با اذعان به قدرت محور مقاومت، درباره خروج ناو آمریکا از دریای مدیترانه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژنرال «اسرائیل زیو» از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیوی این رژیم، خروج ناو آمریکایی «یواس‌اس‌جرالدفورد» از دریای مدیترانه را نگران کننده اعلام کرد.

وی با اذعان به ناتوانی رژیم اسراییل در مقابل محور مقاومت گفت: حضور آمریکایی ها در منطقه (برای ما) بسیار مهم است.

این فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی، جنگ علیه غزه را جنگ بین مقاومت فلسطین و این رژیم ندانست و گفت: از منظر جهانی، مشکل بزرگ‌تر از این حرف هاست.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز در گزارشی در این باره نوشت: در شرایطی که معلوم نیست جنگ (علیه غزه) تا کی ادامه می یابد، ناو هواپیمابر آمریکا منطقه را ترک کرده است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری آمریکایی «ای‌بی‌سی» یکشنبه شب اعلام کرد که ناو هواپیمابر یواس‌اس‌جرالدفورد و ناوگان همراهش که بعد از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، در شرق دریای مدیترانه مستقر شده بود، طی روزهای آتی منطقه را ترک خواهند کرد.

براساس این گزارش، ناو یواس‌اس‌جرالد فورد و ناوگان همراهش طبق برنامه‌ریزی اولیه به بندر اصلی خود در بندر نورفولک واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا باز خواهند گشت تا برای ماموریت‌های بعدی خود آماده شوند.

جرالدفورد جدیدترین و بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده است و به پایان اولین استقرار عملیاتی خود نزدیک می‌شد که یک روز پس از آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به شرق مدیترانه هدایت و در نزدیکی فلسطین اشغالی و نوار غزه مستقر شد.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، پیشتر برای سومین بار از زمان آغاز جنگ علیه غزه، دستور تمدید استقرار ناو هواپیمابر یواس‌اس‌جرالدفورد در شرق مدیترانه را در بحبوحه تنش‌های فزاینده در منطقه صادر کرده بود.

علاوه بر ناو هواپیمابر جرالدفورد، ناوگروه «یواس اس‌ دوایت‌ دی‌ آیزنهاور» نیز در منطقه آسیای غربی مستقر است.

شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین در غزه در عملیات طوفان الاقصی موجب شد تا مقامات تل‌آویو به شکنندگی ساختار امنیتی این رژیم اعتراف کرده و رسما از آمریکا کمک بخواهند.

تحولات ناشی از عملیات طوفان الاقصی، درهم‌تنیدگی منافع صهیونیسم جهانی با منافع کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه را بیش از پیش آشکار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha