مهارت آموزی زنان خلق فرصت اشتغال+ فیلم

خمین - ایرنا - مهارت آموزی هر شاخه از هنر و یا حرفه برای بانوان می تواند برخی نیازهای خانواده را تامین کند و راهی برای اشتغال پایدار با کمترین سرمایه است.  

به گزارش ایرنا، هنر و توانمندی بانوان از دیرباز مورد توجه همگان بوده و همواره بخش قابل توجهی از کارهای ظریف را این قشر از جامعه برعهده گرفته اند.

پیش از ورود به عرصه صنعت، فعالیت هایی مانند خیاطی، قالی بافی و حتی آشپزی جزو کارهای روزمره یک بانوی ایرانی در خانه به شمار می آمده و دختران کوچک خانواده نیز باید انجام آن ها را ازهمان کودکی می آموختند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان خمین در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:۱۲۰ هزار و ۵۹۲ نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۹ ماه امسال به بانوان این شهرستان ارایه شد.

مریم قاصدی ادامه داد: هفت‌هزار و ۵۸۵ نفر ساعت زن خانه‌دار و یک‌هزار و ۵۳۰ زن سرپرست خانوار نیز در این مدت از آموزش‌های مهارتی مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: یادگیری یک حرفه، علاوه بر اینکه در زندگی روزمره به کار می آید، می تواند برای بانوان قوت قلبی باشد که در صورت مطلوب نبودن شرایط اقتصادی خانواده، با تکیه بر دانش و توانایی شان منبع درآمدی خواهند داشت.

مربی صنایع غذایی مرکز فنی و حرفه ای بانوان خمین نیز با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بین بانوان، بیان کرد: افراد با گذراندن دوره های این مرکز می توانند گواهی مهارت دریافت کنند.

زهرا عطاریان افزود: کارآموزان پس از گذراندن دوره‌های تکمیلی و حرفه‌ای می‌توانند از راه آموزش و فروش محصولات در شبکه‌های اجتماعی منبع درآمد داشته باشند یا در هتل، رستوران و مراکز تهیه غذا مشغول به کار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha