مشارکت "خوشاب" خراسان رضوی در طرح ملی سلامت از ۶۵ درصد گذشت

سبزوار - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب گفت: مشارکت مردم این شهرستان خراسان رضوی در پویش ملی سلامت از ۶۵ درصد گذشت و تاکنون ۱۶ هزار نفر افراد بالای ۱۸ سال این منطقه غربالگری دیابت و پرفشاری خون شده اند.

به گزارش ایرنا، دکتر علی شاهی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: در قالب اجرای این پویش تاکنون ۲ هزار و ۱۵۷ نفر در مرحله پیش دیابت و سه هزار و ۶۲۱ نفر نیز در مرحله پیش فشار خون شناسایی شده اند.

وی افزود: طبق نتایج ثبت شده در سامانه سیب از آغاز اجرای طرح ملی سلامت در شهرستان خوشاب، میزان شیوع فشارخون در ۱۳.۱۷ درصد و دیابت در ۴.۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال گزارش شده است که در مجموع ۶۵ نفر به طور قطعی مبتلا به پرفشاری خون و ۵۶ نفر نیز مبتلا به دیابت هستند.

وی بیان کرد: الگوی نامناسب تغذیه، عدم تحرک، اضافه وزن و استعمال دخانیات از جمله دلایلی است که موجب کاهش سن ابتلا به بیماری های غیر واگیر در سن جوانی می شود.

دکتر شاهی گفت: هم اینک بیش از سه هزار و ۳۳۰ نفر در شهرستان خوشاب مبتلا به فشارخون بالا و هزار و ۳۰۰ نفر نیز مبتلا به بیماری دیابت هستند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب با قدردانی از مشارکت شهروندان در طرح غربالگری فشار خون و دیابت، تاکید کرد: از تمامی شهروندان بالای ۱۸ سال درخواست می شود در صورتی که تاکنون در طرح مذکور شرکت نکرده اند، به نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

سلطان‌آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha