رسانه صهیونیست از تحرک تل آویو برای پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی پرده برداشت

تهران-ایرنا-روزنامه «یدیعوت آحارانوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی دوشنبه شب گزارش داد که ارتش این رژیم و مقامات سیاسی اخیرا چندین جلسه برگزار کردند تا راه برخورد با شکایت آفریقای جنوبی از تل‌آویو را بیابند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، این روزنامه صهیونیستی همچنین مدعی شد: اسرائیل تصمیم گرفته که در دیوان لاهه حاضر شود و به شکایت آفریقای جنوبی پاسخ دهد.

آفریقای جنوبی هشتم دی ماه سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است.

از سوی دیگر رسانه‌های دیگر صهیونیستی نیز گزارش دادند: از بیم مسیر حقوق علیه اسرائیل در دادگاه لاهه (دیوان بین‌المللی دادگستری) نتانیاهو امشب (دوشنبه شب) جلسه فوری را درخصوص راه‌ها ناکارآمدن کردن این شکایت را تشکیل داده است.
مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری شرکت خواهیم کرد و آن را تحریم نمی‌کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha