۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85340865
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

آسفالت ۱۱ روستای ملایر تحقق مطالبه ۴۴ ساله

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85340865
آسفالت ۱۱ روستای ملایر تحقق مطالبه ۴۴ ساله

همدان- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: آسفالت ۱۱ روستای این شهرستان که از ابتدای انقلاب تاکنون آسفالت نشده بود، با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم، انجام و مطالبه ۴۴ ساله مردم این روستاها محقق شد.

«محمدمهدی عبدالملکی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بیش از ۴۲ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در این ۱۱ روستا انجام شد که بیش از ۶ هزار تُن آسفالت را به خود اختصاص داد.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبه شورای اداری این شهرستان مبنی بر اجرای سه مطالبه جدی مردم در هر دستگاه اجرایی و تحقق آن تا پایان امسال، این موضوع در استان مطرح و با مدیرکل بنیاد مسکن همدان از روستاهای مورد نظر بازدید و سه روستا در دستور کار قرار گرفت.

مدیر بنیاد مسکن ملایر بیان کرد: روستای «سنگ‌سفید ننج» که اهالی آن مطالبه ۴۴ ساله داشتند، بالغ بر ۱۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی اجرا و در روستای «قشلاق انوج» با مطالبه ۴۴ ساله، ۹۳۰ تُن آسفالت بالغ بر هفت هزار مترمربع آسفالت‌ریزی انجام شد.

عبدالملکی ادامه داد: سومین مطالبه نیز در روستای «مهدویه» اجرا شد که با توجه به اینکه تراکم ساخت اجازه ساخت و ساز نمی‌داد، هشت هزار مترمربع زمین در قالب ۴۰ قطعه به مردم این روستا واگذار شد تا با اعطای تسهیلات مسکن روستایی، مردم بتوانند واحد مسکونی را مقاوم‌سازی کنند.

وی گفت: از ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان ملایر، تاکنون در ۱۴۷ روستا اجرای طرح‌های هادی شروع شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر بیان کرد: در ۶ ماهه امسال ۱۳۴ پروژه در قالب ۷۹ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۱۰ میلیارد ریال تعریف شد.

عبدالملکی افزود: در مدت یاد شده در ۴۲ روستا بیش از ۲۴۵ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی داشتیم که بیش از ۴۰ هزار تُن آسفالت را با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد ریال به خود اختصاص داد.

به گفته وی؛ در کل استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در سطح روستاها انجام شد که از این میزان ۲۴۵ هزار مترمربع در شهرستان ملایر اجرا شد که یک نوید خوبی برای روستاهای ملایر است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر ادامه داد: در نیمه نخست امسال در ۵۲ روستا بیش از ۴۰ کیلومتر زیرسازی در روستاها انجام، در ۱۸ روستا ابنیه اجرا و بالغ بر ۱۱ هزار مترطول جدولگذاری انجام شد.

عبدالملکی اجرای بیش از ۲۱۰ متر طول کانال و ۶۵۰ مترمکعب سنگ‌کاری و احداث یک دهانه پل ۹ متری با عرض ۶ متر که در نوع خود کم‌نظیر است را از دیگر اقدامات عمرانی در سطح روستاهای این شهرستان برشمرد و افزود: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی که در روستاها به اتمام رسیده، نتیجه مصوبات «میز خدمت» است که به تدبیر فرماندار ویژه ملایر در سطح روستاها و بخش‌ها در دست اجرا است.

وی یادآور شد: شاخص عملکرد اجرای طرح‌های هادی در کشور ۶۲ درصد و در استان همدان ۹۳ درصد است که این شاخص در شهرستان ملایر ۹۰ درصد است و ملایر نمره قابل قبولی را در این زمینه کسب کرد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر دارای ۲۰۸ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha