رییس عقیدتی سیاسی ارتش: راه سعادت و عزت انس با قرآن است

نوشهر- ایرنا- رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: راه رسیدن به سعادت و عزت ارتباط تنگاتنگ و انس با قرآن و عمل به این کتاب آسمانی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین صنعت پور روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری دریادار شهید مسعود انشایی با گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید سلیمانی در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی (ره) نوشهر افزود: فرهنگ قرآنی باید بیش از پیش در همه امورات و بخش های جامعه نهادینه بشود.

وی اظهارداشت : آینده افتخار آمیز، عزتمندانه از آن کسی است که علم، ایمان و بصیرت را با هنر بیامزد چرا که هنر عامل ماندگاری هر کار ماندگاری است و هرچیزی که باهنر آمیخته شود نمی‌توان برای آن تاریخ مصرف یافت.

وی با بیان این که آینده از آن ارتش جمهوری اسلامی و دانشجویان متدین و آگاه است، خاطرنشان کرد: این راه و روش باید با قدرت هر چه تمامتر در نیروی دریایی ارتش ادامه یابد.

رییس عقیدتی سیاسی ارتش: راه سعادت و عزت انس با قرآن است

حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین افزود: برپایی جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری می‌تواند چهره‌های بصیرتی ارتش را ماندگار کند.

وی خاطرنشان کرد : آمیختگی علم، ایمان و بصیرت با هنر موجب عزتمندی و ماندگاری می شود و اجرای این جشنواره ها در واقع مبین آمیختگی هنر متعهد اسلامی در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد : آینده از آن ارتش متدین جمهوری اسلامی ایران است برپایی این جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری در دانشگاه دریایی نوشهر ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام حسنی ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تبریک گفت و افزود : مقام مادر والا و قابل ستایش است.

همچنین مدیر عقیدتی سیاسی دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت : در این جشنواره ۱۰ محور از جمله حفظ قرآن، حدیث، حکمت‌های نهج البلاغه، کتابخوانی، تئاتر، سرود و اطلاعات نظامی طراحی شد.

حجت الاسلام نورالله چاه وری یادآور شد: در این ارتباط همچنین طرح جامع فرهنگی با عنوان "نعم " در دانشگاه طراحی شده است.

وی با اظهار اینکه این طرح جامع پنج کانون قرآن، عترت و نماز، تربیت و آموزش دارد بیان کرد: هر کانون دارای ۳۰ واحد است تا دانشجویان با هر استعداد و سلایق پای کار بیایند و استعدادهایشان را شکوفا بشود.

وی اضافه کرد: در رشته حدیث ۶۰۰ نفر از دانشجویان نیروی دریایی ارتش شرکت کردند و این مسابقه به صورت کتبی و شفاهی برگزار و تاکنون استقبال خوبی از محورهای مطروحه شد.

این مقام مسوول، شمار شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی جشنواره قرآنی و فرهنگی و هنری را ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت : در بخش های تئاتر و سرود گروه‌های قابل توجهی شرکت کردند و ۴۰ مقاله هم در بخش مقاله نویسی نیز ارسال شد.

در این جشنواره یکروزه نفرات برگزیده تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha