۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85341224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شبکه بهداشت گناوه: ۹۲۲ بیمار جدید در طرح پویش ملی سلامت شناسایی شد

گناوه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای طرح پویش ملی سلامت تاکنون ۹۲۲ بیمار جدید به فشارخون  و دیابت که اطلاعی از آن نداشتند، پس از غربالگری، شناسایی شدند.

" عصمت حیدری " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مجموع ۵۷۱ نفر مبتلا به فشارخون و ۳۵۱ نفر به دیابت شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند تا زیر نظر متخصصان، مراقبت‌های بعدی و درمان انجام شود.

وی میزان درصد غربالگری طرح پویش ملی سلامت را در این شهرستان ۹۹.۲ درصد عنوان کرد و افزود: کل جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان در این طرح، ۶۱ هزار و ۹۶۴ نفر است که تاکنون ۶۱ هزار و ۵۱۰ نفر غربالگری شده‌اند.

حیدری تصریح کرد: همزمان با اجرای این طرح همکاران این شبکه در نقاط مختلف شهر بصورت ثابت و سیار از جمله در ادارات، بانک‌ها،بازار و درمانگاه‌ها حضور و اقدام به غربالگری کردند.

وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در جامعه، بیماری‌های غیرواگیر است شناسایی زودهنگام و کنترل آن‌ها حائز اهمیت است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: فشار خون بالا، به‌عنوان یکی از عوامل سکته‌های قلبی و مغزی، قابل‌ پیشگیری و کنترل است که اولین گام برای درمان و کنترل آن، آگاهی افراد از ابتلا به بیماری است.

وی یادآورشد: طرح سراسری پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه جاری ادامه دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۱۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha