صادراتِ امسالِ اصفهان از یک میلیارد دلار فراتر رفت

اصفهان- ایرنا- مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: یک میلیارد و ۹۴ میلیون دلار کالا در ۹ ماه گذشته از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، رسول کوهستانی پُزوه روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و ۷۵۰ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۴ میلیون دلار در ۹ ماه امسال از طریق گمرکات استان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تغییر محسوسی نداشته است.

وی اقلام صادراتی گمرکات استان را ۶۸۶ نوع کالا ذکر کرد و گفت: عُمده‌ترین محصولات صادراتی از گمرکات اصفهان چُدن آهن و فولاد به ارزش ۴۷۴ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار، محصولات آهن و چُدن به ارزش ۷۲ میلیون دلار، فرش ماشینی و دستباف به ارزش ۶۹ میلیون دلار و محصولات لَبنی به ارزش ۶۵ میلیون دلار است.

مدیرکل گمرکات اصفهان، تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان را ۸۹ کشور اعلام کرد و گفت: در این مدت کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی، مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات استان بوده‌اند.

کوهستانی پُزوه با اشاره به پنج مبدا گمرکی در استان گفت: ۶۴۷ میلیون دلار از صادرات استان از طریق گمرک اصفهان، ۱۹۹ میلیون دلار از طریق گمرک کاشان، ۱۷۲ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی شرکت ذوب‌آهن، ۶۸ میلیون دلار از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه و بالاخره بیش از هشت میلیون دلار از طریق گمرک تجاری فرودگاه شهید بهشتی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha