مردم از دیدن این روحانی کاریکاتوریست تعجب می‌کنند+ فیلم

تهران- ایرنا- یک روحانی که در نمایشگاه «رصتا» با نرم‌افزارهای رایانه‌ای کاریکاتور می‌کشد درباره بازخوردهای حضورش در این رویداد گفت: مردمی که به نمایشگاه می‌آیند از دیدن یک روحانی کاریکاتوریست تعجب می‌کنند، آنها تا حالا ندیده اند که یک روحانی ملبس به قول بعضی‌ها نقاشی بکشد.

سیداحمد صفوی، کاریکاتوریست و عضو کارگروه طراحی مرکز تبلیغات اینترنتی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره فرایند فعالیتش توضیح داد: پس از رصد فضای مجازی سناریوهایی آماده می‌شود. من و همکارانم این سناریوها را تبدیل به تصویر می‌کنیم. طراحی انیمیشن، کاریکاتور و تصویرسازی کتاب کودک از جمله ماموریت‌هایی است که اینجا انجام می‌دهیم.

وی درباره مضامین طراحی‌ها افزود: بر اساس برآوردی که از وضعیت جامعه داریم، تولیدات را انجام می دهیم. به خاطر رسالت اصلی حوزه علمیه کارهای ما بستر فرهنگی و دینی دارد. هم‌اکنون برای دانش آموزان در حال تولید یک مجموعه نمایشی با موضوع روابط خانوادگی هستیم و طنز کوتاه اجتماعی هم در دست تولید داریم.

مردم از دیدن این روحانی کاریکاتوریست تعجب می‌کنند+ فیلم

صفوی در پاسخ به این سوال که طراحی کاریکاتور را از چه زمانی آغاز کرده گفت: من قبل از ورود به حوزه علمیه هم کار طراحی انجام می‌دادم. بعد از طلبگی به صورت حرفه ای کار کردم. قبل از طلبگی دغدغه تبلیغ داشتم و به همین خاطر روش های مختلف تبلیغ دین را بررسی کردم. سلیقه ام بیشتر به این می خورد که از طریق هنر دین تبلیغ شود.

وی افزود: من هر اثری که طراحی می‌کنم دوستش دارم. این طوری نیست که از سر اجبار طراحی کنم. بعضی از کارهایم بازخوردهای بهتری داشته و من را امیدوارتر کرده است.

به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه ملی رصتا با حضور پیمان جبلی رئیس صداوسیما، سعید مقیسه رئیس ساترا و جمعی از مسئولان و پلتفرم‌ها روز یکشنبه ۱۰ دی‌ افتتاح و رسما کار خود را آغاز کرد.

این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه ساعت ۱۸ برای بازدید عموم پابرجاست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha