ضیافت رسانه‌های صوت و تصویر در «رصتا»/ از تالار هوش مصنوعی تا آزمون گویندگی+فیلم

تهران- ایرنا- دومین نمایشگاه «رصتا» فرصتی است برای مخاطبانی که می‌خواهند با رسانه‌های اینترنتی حوزه صوت و تصویر و شرکت‌های خدمات دهنده به آنها ملاقات کنند. طرفداران مستند، انیمیشن، فیلم‌های داستانی، برنامه‌های ورزشی و ... از جمله مخاطبان این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، آخرین آمار ثبت نام سکوهای دارای از مجوز از ساترا بیانگر افزایش تقریبا دو برابری میزان مشارکت رسانه‌های فراگیر در این نمایشگاه است و تاکنون ۱۵۱ رسانه دارای مجوز از ساترا برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر این برخی اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت و سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در این نمایشگاه حضور دارند.

شبکه نمایش‌خانگی سهم قابل توجهی از سبد فرهنگی مورد استفاده توسط مردم را به خود اختصاص داده است. توجه به پلتفرم‌ها (سکوها) از آن جهت اهمیت دارد که آنها عمدتا در حوزه اوقات فراغت و سرگرمی خانواده‌های ایرانی فعالیت دارند. در واقع ظهور و بروز این سکوها کمک کرد تا میزان بیننده ایرانی ماهواره و سریال‌های ترکی کاهش پیدا کند.

در حاشیه این نمایشگاه شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی نیز هستیم.

سیداحمد صفوی، طراح دیجیتال که با نرم‌افزارهای رایانه‌ای کاریکاتور می‌کشید توجه بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به خود جلب کرد.

او عضو کارگروه طراحی مرکز تبلیغات اینترنتی حوزه علمیه قم است.

صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا توضیح داد: پس از رصد فضای مجازی سناریوهایی آماده می‌شود. من و همکارانم این سناریوها را تبدیل به تصویر می‌کینم. طراحی کاریکاتور و تصویرسازی کتاب کودک از جمله ماموریت‌هایی است که اینجا انجام می‌دهیم.

ضیافت رسانه‌های صوت و تصویر در «رصتا»/ از تالار هوش مصنوعی تا آزمون گویندگی+فیلم
سیداحمد صفوی، طراح دیجیتال

برگزاری سومین دوره آزمون شناسایی استعدادهای گویندگی

سومین دوره آزمون شناسایی استعدادهای گویندگی در نمایشگاه «رصتا» در حال برگزاری است.

همزمان با برگزاری دومین دوره از این نمایشگاه، شبکه‌ رادیویی ایران صدا از بین علاقه‌مندان به گویندگی و صدابازیگری استعدادهای درخشان در این زمینه را از طریق برگزاری آزمون انتخاب می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تبادل نظر و اطلاعات با برگزیدگان دوره‌های قبل از ۱۰ تا ۱۲دی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به غرفه ایران صدا در نمایشگاه ساترا واقع در مصلی امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

ضیافت رسانه‌های صوت و تصویر در «رصتا»/ از تالار هوش مصنوعی تا آزمون گویندگی+فیلم
آزمون شناسایی استعدادهای گویندگی

افتتاح شبکه تلوبیونی «سربداران»

شبکه تلوبیونی (تلویزیون اینترنتی) «سربداران» متعلق به شهرستان سبزوار همزمان با نمایشگاه رصتا به طور رسمی افتتاح و راه اندازی شد.

این نخستین شبکه تلوبیونی شهرستانی غیر مرکز استانی در کشور است که با رویکرد هویت بخشی بیشتر به این منطقه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی فعال شده است.

با راه اندازی شبکه تلوبیونی سربداران، بستری برای معرفی بیشتر ظرفیت های منطقه سبزوار در سطح کشور و عرصه بین المللی فراهم شده است. این شبکه متعهد به پخش روزانه ۲ ساعت برنامه شده است که بدین منظور برنامه های مورد نظر تهیه و برای صدا و سیما ارسال می شود و این برنامه ها به صورت تکرار و بازپخش در طول ۲۴ ساعت برای علاقه مندان از طریق همین درگاه اینترنتی ارائه می شود.

محمد سلوکی: نمایشگاه محلی برای ارزیابی و دیده شدن است

محمد سلوکی، مجری و تهیه کننده تلویزیون یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود.

وی در بازدید از نمایشگاه «رصتا» با بیان اینکه رسانه، موضوع مهم دنیای امروز است، گفت: برگزاری نمایشگاهی نظیر رصتا و حضور همه فعالان رسانه کنار هم باعث می‌شود که ما منطقی‌تر و با دید علمی‌تر به دنبال آن برویم چرا که رسانه جای علم، خرد و هوش است.

ضیافت رسانه‌های صوت و تصویر در «رصتا»/ از تالار هوش مصنوعی تا آزمون گویندگی+فیلم
محمد سلوکی، مجری و تهیه کننده تلویزیون

وی درخصوص لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، اظهار کرد: داشتن یک نمایشگاه و فرصت ارائه در فضای نمایشگاهی که محلی برای ارزیابی و دیده شدن است، باعث می‌شود که رسانه‌ها مورد سنجش قرار بگیرند. نمایشگاه این فرصت را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد که اگر می‌خواهند وارد فضای رسانه‌ای شوند به همه ابعاد و اشکال آن فکر کنند و بدانند که وارد یک فضای پیچیده و اثرگذار در همه بخش‌های زندگی خواهند شد.

قدردانی از سکوهایی که نظارت والدین را اعمال می‌کنند

سعید مقیسه، رئیس ساترا در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا با اشاره به حضور برخی غایبان سال گذشته در نمایشگاه امسال و غیبت برخی سکوها گفت: حضور در نمایشگاه الزامی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته توضیح داد: نمایشگاه دوم رصتا با حضور پرشورتری از سوی فعالان صنعت مواجه شد. امسال حدود ۱۵۰ غرفه داریم. تعدادی رسانه‌های دارای مجوز و تعدادی هم شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به آنها در نمایشگاه هستند. در بخش رویدادهای جانبی تالار هوش مصنوعی را داریم. این تالار سال گذشته نبود و امسال اضافه شده است. در این بخش شرکت‌کنندگان در نمایشگاه با هوش مصنوعی رایج در موبایل‌ها آشنا می‌شوند. این غرفه مخصوص هوش مصنوعی سیستم‌های خبره نیست.

ضیافت رسانه‌های صوت و تصویر در «رصتا»/ از تالار هوش مصنوعی تا آزمون گویندگی+فیلم
سعید مقیسه، رئیس ساترا

مقیسه افزود: امسال جشنواره هم خواهیم داشت و در دو محور برگزیدگان معرفی می‌شوند. یک محور فنی و جامعیت سرویس و خدمات است. در محور رده بندی سنی و نظارت والدین هم برگزیده خواهیم داشت. سکوهایی که توانسته اند نظارت والدین را اعمال کنند، انتخاب می شوند. همچنین سکوهایی که برای معلولان سرویس ویژه فراهم کردند تشویق می شوند. مکان نمایشگاه که در مصلی قرار گرفته باعث شده دسترسی راحت‌تر و حضور گسترده مردم را در پی داشته باشیم.

ضیافت رسانه‌های صوت و تصویر در «رصتا»/ از تالار هوش مصنوعی تا آزمون گویندگی+فیلم

در تالار هوش مصنوعی چه می‌گذرد؟

وی درباره تالار هوش مصنوعی در این نمایشگاه تصریح کرد: در کنار حدود ۱۵۰ سکویی که در نمایشگاه ثبت نام کرده و حضور دارند، تالار هوش مصنوعی را هم داریم. اخیرا هوش مصنوعی بدون آموزش یا مهارت خاصی یا حتی تجهیزات فوق العاده ای در اختیار مردم قرار گرفته است و با گوشی های موبایل خود می توانند اقداماتی داشته باشند که قبلا کار دشوار و سختی بود. در این تالار تعدادی از کارشناسان حضور دارند که به مردم آموزش‌هایی بدهند و کسانی‌که تا به حال در این زمینه فعالیت یا تجربه‌ای نداشته اند از نزدیک با انواع هوش مصنوعی آشنا شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha