تاکید کره‌جنوبی بر تقویت بازدارندگی بیشتر در برابر کره‌شمالی

تهران - ایرنا - وزیر دفاع کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد با تقویت اتحاد خود با آمریکا سامانه بازدارندگی قوی‌تری در برابر تحریکات نظامی احتمالی کره شمالی ایجاد کند.

کیم یونگ هو وزیر اتحاد کره جنوبی این اظهارات را در مراسمی به مناسبت آغاز کار در سال نوی میلادی پس از آن بیان کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست حزب این کشور خواستار افزایش آمادگی‌ها برای «سرکوب کل قلمرو کره جنوبی» شد.

وی گفت: دولت کره جنوبی با تقویت اتحاد سئول و واشنگتن برای آمادگی دربرابر تحریکات نظامی احتمالی پیونگ یانگ، سامانه بازدارندگی «محکم‌تر و بهتری» ایجاد خواهد کرد.

وی افزود که کره شمالی در صورت برخورد با «دیوار بازدارندگی» سئول و واشنگتن، درنهایت مجبور می‌شود تسلیحات هسته ای خود را کنار بگذارد.

یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی نیز دیروز گفت: این کشور به همراه آمریکا سامانه «بازدارندگی گسترده» خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ تقویت خواهند کرد تا تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی را کاملا متوقف کنند.

در نشست عمومی حزب کره شمالی در هفته گذشته، کیم جونگ اون رهبر این کشور روابط بین دوکره‌ را «روابط دو کشور متخاصم با یکدیگر» نامید و قول داد که آمادگی نظامی پیونگ یانگ بر علیه آمریکا را «قاطعانه» تقویت کند.

وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که انتظار می‌رود کره شمالی برای اجرای دستور رهبر این کشور مبنی بر «سرکوب کردن قلمرو کره جنوبی»، دست به هرگونه اقدام تحریک آمیزی بزند.

در همین حین، یک مقام عالی رتبه این وزارتخانه گفت که به نظر می رسد کره شمالی با محکوم کردن دولت‌های محافظه کار و لیبرال کره جنوبی، جنگ روانی شدیدی را علیه این کشور به راه انداخته است.

کیم جونگ اون در جلسه حزب کره شمالی، سئول را به دلیل تلاش برای نابودی رژیم پیونگ یانگ محکوم کرد و گفت صرف نظر از اینکه کره جنوبی دولت‌های محافظه کار یا لیبرال دارد، سیاست آن‌ها در قبال کره شمالی هیچ تفاوتی ندارد.

این مقام که می‌خواهد نامش فاش نشود، به خبرنگاران گفت: گویا کره شمالی قصد دارد شهروندان کره جنوبی را درباره برداشت آن‌ها از سیاست دولت در مورد کره شمالی دچار سردرگمی کند.

به گزارش ایرنا، یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز گذشته گفت: تا پایان نیمه اول سال جاری میلادی(تیر ۱۴۰۳)، سامانه بازدارندگی پیشرفته کره جنوبی-آمریکا را تکمیل خواهیم کرد تا اساساً از هرگونه تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی جلوگیری کنیم. امنیت بالا زیربنای فعالیت‌های اقتصادی آزاد خواهد بود. این مسئله به مردم این امکان را می دهد که بدون ترس زندگی روزمره خود را پیش ببرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha