۷۰۰ کارگاه آموزشی ازدواج در قم برگزار شد

قم - ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری ۷۰۰ کارگاه آموزشی ازدواج در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این امر نشان می دهد معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت خوبی در برنامه های آموزشی مرتبط با ازدواج داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم سانی خانی عصر سه شنبه در نشست خبری «رویداد کشوری جامعه پرداز استان قم» که در مرکز ازدواج و تعالی خانواده این استان برگزار شد اظهار داشت: باید با تمام توان کار کرد که موضوع های اشتغال، جهیزیه و مسکن سرانجام خوشی داشته داشته باشد تا جوانان تشویق به ازدواج شوند.
وی ادامه داد: یکی از وظایف تعریف شده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای ادارات کل ورزش و جوانان استان ها تسهیل امر ازدواج برای جوانان است و در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی مورد توجه ویژه اداره کل ورزش قم قرار دارد.
وی بیان کرد: ۱۴ شبکه ملی در حوزه های مربوط به جوانان در کشور توسط وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است که مدیریت مهم ترین شبکه که «سبک زندگی» می باشد به قم داده شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: یکی از تشکل های زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان قم امور مربوط به شبکه سبک زندگی را پیگیری می کند.
وی ادامه داد: قرار بر آن است تا در تمام ۲۶ استانی که کلاس ها و برنامه های مرتبط با شبکه سبک زندگی را برگزار می‌ شود متولی برگزاری امور ، استان قم باشد.
وی با بیان این که استان قم به دلیل وجود حوزه های علمیه غنی، حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌ و مسجد جمکران جایگاه خوبی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارد گفت: نگاه خوبی به زن در آموزه های دینی ما وجود دارد و همه ائمه به پایگاه زن تاکید داشته اند.
سانی خانی با اشاره به برگزاری رویداد کشوری جامعه پرداز در استان قم ابراز داشت: این رویداد به صورت کشوری توسط وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی خانواده برگزار می شود و محوریت برگزاری آن در استان با اداره کل ورزش و جوانان و چند تشکل دیگر است.
به گفته وی، جمعیت، هویت زن و اجتماع خانواده سه محور برگزاری رویداد جامعه پرداز است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: این رویداد کشوری جامعه پرداز در استان قم، ۲۱و ۲۲ دیماه به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان و با حضور مجموعه های فرهنگی، گروه های مردمی و جهادی که در این زمینه کار می کنند برگزار شده و در آن ۲ روز عملیات مشترک انجام می دهیم.
وی افزود: در این رویداد سعی شده است کسانی که در حوزه ازدواج و خانواده کار می کنند در کنار هم جمع شوند و هم افزایی صورت گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به تاکید بر این که با توجه به ظرفیت های قم،‌انجام رویداد جامعه پرداز باید در این استان به صورت ویژه شکل گیرد بیان کرد: جلسات و نشست های زیادی در مورد نحوه برگزاری این رویداد طی هفته های گذشته در معاونت جوانان اداره کل انجام شده است و محوریت رویداد این است که خدمات مشاوره ای ، ازدواج، سبک زندگی و تسهیل گری ازدواج را در قم دنبال کرده و گروه های مختلف مردمی فعال در این زمینه ها در قم با برگزاری رویداد جامع در یک جا همدیگر را بینند.

سفر رایگان مشهد برای زوجین جوان قمی
علی اصغر رحیمیان مسوول برگزاری رویداد کشوری جامعه پرداز در استان قم و مدیر مرکز ازدواج و تعالی خانواده قم نیز در این نشست گفت: موسسه حس خوب زندگی از سال ۹۶ تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان قم کار خود را آغاز کرده و با توجه به این که در حوزه تخصصی ازدواج فعالیت های خوبی داشتیم مدیریت مرکز ازدواج و تعالی خانواده قم به این موسسه داده شد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های ازدواج و همایش های حوزه ازدواج و خانواده توسط موسسه حس خوب زندگی گفت: در این موسسه سعی داریم با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی ، ازدواج را آسان سازی کنیم و خدمات بهتری به زوج ها و خانواده ها داده شود.
وی با اشاره به ایجاد اولین اتاق عقد رایگان استان قم در مرکز ازدواج و تعالی خانواده بیان کرد: افراد تازه مزدوج شده می توانند با مراجعه به این مجموعه از خدمات اتاق عقد استفاده کنند.
رحیمیان افزود: با مجموعه های مختلف ازدواج از جمله مزون ها قراردادها بسته ایم و تا سقف ۵۰ درصد کاهش هزینه های ازدواج را با این کار هدف گذاری کرده ایم.
وی ابراز داشت: افرادی که امسال در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) یا سالروز میلاد امام علی(ع) عقد کنند از سوی مرکز ازدواج و تعالی خانواده قم یک تور مشهد سه روزه رایگان هدیه خواهند گرفت.
وی بیان کرد: این مرکز هم چنین خدمات مشاوره‌ای پیش از ازدواج رایگان ارائه می دهد و هر زوجی که به مرکز مراجعه کنند سه جلسه مشاوره رایگان دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha