بلوار شهید زمانی نیا در قیامدشت شهر ری  به بهره برداری رسید

شهر ری - ایرنا - همزمان با سالروز میلاد دخت گرامی پیامبر اسلامی حضرت فاطمه سلام الله علیها و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویارانش ، بلوار شهید وحید زمانی نیا و شهدای قیامدشت شهرری به منظور کاهش بار ترافیکی منطقه بویژه محور مواصلاتی امام رضا(ع) به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بلوار شهید زمانی نیا و بلوار شهدای قیامدشت شهرستان ری عصرسه شنبه با حضور خانواده معظم و معزز شهید وحید زمانی نیا، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ، شهردار و اعضای شورای شهر قیامدشت، معاون مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری و تعدادی از مسئولین محلی و شهری افتتاح شد.

مهدی باب الحوائجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: امروز به همت شهرداری قیامدشت و مصوباتی که شورای اسلامی شهر تصویب کرد، خیابان شهید زمانی نیا، شهیدی که در کنار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بودند، افتتاح شد.

بلوار شهید زمانی نیا در قیامدشت شهر ری  به بهره برداری رسید

وی افزود: امروز شاهد هستیم که خیابان شهید زمانی نیا بار ترافیکی شهر را بسیار کاهش می دهد در اختیار مردم خوب قیامدشت قرار گرفت.

باب الحوائجی اظهار داشت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که دیوارهای جانبی، نورپردازی، علامت گذاری و همچنین تابلوگذاری آن انجام شده است و در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مبارک همه مردم باشد.

بلوار شهید زمانی نیا در قیامدشت شهر ری  به بهره برداری رسید

فرماندار ری اذعان داشت: امیدواریم مشکلات ترافیکی شهر قیامدشت که بخشی از آن با افتتاح خیابان شهید زمانی نیا برطرف می شود به سرانجام برسد.

باب الحوائجی گفت : از مردم خوب قیامدشت، ترکاشوند شهردار جهادی و عزیزانمان در شورای اسلامی شهر قیامدشت که همت کردند و این پروژه را به مرحله عملیاتی و اجرایی رسانند تشکر ویژه دارم.

 حسین ترکاشوند شهردار قیامدشت گفت : با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قیامدشت، برای احداث و آماده سازی این معبر بالغ بر یکصد میلیارد ریال اعتبار هزینه گردیده است.

وی افزود: زیرسازی، روکش آسفالت، تامین روشنایی، نصب دیواره های پیرامونی، جدول کشی، سنگفرش پیاده رو و خط کشی از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه عمرانی بوده است.

قیامدشت، مرکز بخش خاوران و شهری از توابع بخش خاوران شهرستان ری است.

شهید «وحید زمانی‌نیا» متولد سی‌ام تیر سال ۱۳۷۱ در محله اتابک تهران است که پس از گذراندن دوران ابتدایی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و این پیوستن تقریباً همزمان شد با جنایات تکفیری‌ها در سوریه و عراق و وی هم با تلاش فراوان راهی سوریه شد.

بلوار شهید زمانی نیا در قیامدشت شهر ری  به بهره برداری رسید

شهید زمانی‌نیا در ادامه و پس از شکست تکفیری‌ها در سوریه و عراق و بازگشت آرامش به این کشورها به تیم حفاظتی حاج قاسم سلیمانی پیوست و سال‌های آخر عمر سردار را در اغلب سفرها در کنارش بود تا اینکه بامداد ۱۳ دی‌ماه به همراه حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی دیگر از همرزمان به دست تروریست‌های آمریکایی به شهادت رسید. شهید زمانی‌نیا هنگام شهادت تنها ۲۷ سال داشت و تنها دوماه بود که با همسرش پیمان عقد ازدواج بسته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha