تحلیلگران مصری: شهادت العاروری نشان از شکست رژیم صهیونیستی در غزه دارد

تهران- ایرنا- تحلیلگران مصری با اشاره به ترور و شهادت "صالح العاروری" نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در لبنان، درباره تحولات روزهای آتی به شدت هشدار داده و اعلام کردند که اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شماری از مقامات حماس در بیروت نشان از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غره دارد.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، رای الیوم گزارش داد: شهادت «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به دفترش در «المشرفیه» بیروت، محافل سیاسی و نظامی را به شدت به خود مشغول کرده است و پیش بینی می شود که روزهای سختی در انتظار باشد. اقدام رژیم صهیونسیتی در ترور العاروری در این برهه پیامها و مفاهیمی به همراه دارد؛ واکنش ها چگونه خواهد بود؟ پیش بینی چیست؟

«کمال حبیب» کارشناس و تحلیلگر مصری در این باره می گوید: ترور العاروری در راستای رویکرد قتل و آدم ربایی رژیم صهیونیستی است. ترور العاروری به عنوان مرد شماره ۲ و مهم در دفتر سیاسی حماس به مثابه تلاشی برای کسب پیروزی از سوی رژیم اسرائیل پس از شکست در عرصه جنگ غزه است. رژیم صهیونیستی جز قتل و کشتار و ترور و آواره کردن، چیزی دیگری نمی شناسد. جنگ هزینه های خود را دارد. رژیم صهیونیستی که بقای خود را در منطقه در معرض خطر می بیند تاسرحد جنون پیش خواهد رفت وباید مراقب بود.

ازسوی دیگر «زهدی الشامی» سیاستمدار مصری احتمال داد که ترور العاروری به تشدید تنش منجر شود.

وی افزود: حزب الله این ترورها را خط قرمز قلمداد کرده است.

«عصام عبدالشاقی» استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل نیز گفت: دشمن صهیونیست پس از ناکامی در رویارویی در غزه به مرحله جدیدی روی آورده که محور آن هدف قرار دادن شخصیت های مقاومت ست.

وی افزود: فرماندهان مقاومت در هر مکانی در دنیا با توجه به حضور خائنان و مزدوران و جاسوسانی که رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی و دیگر مناطق اجیر کرده است، باید به شدت مراقب باشند. کشف شبکه جاسوسی موساد در ترکیه آخرین شبکه نخواهد بود؛ به ویژه که نتانیاهوی جنایتکار پیش از این اعلام کرده بود که رهبران مقاومت را در لبنان، ترکیه و قطر ترور خواهد کرد.

«عمرو ادیب» دیگر تحلیلگر مصری نیز در این باره گفت: امکان دارد که رخداد مشابهی در دوحه رخ دهد؟

«فرغلی طه» دیپلمات مصری هم با بیان این که این ترور با همکاری اطلاعاتی میان اسرائیل و آمریکا و دیگران انجام شده است، گفت: نکته قابل توجه این است که این ترور یک ساعت پس از سخنرانی اسماعیل هنیه رخ داد که او از توانمند بودن قسام و فرماندهان آن خبر داد.

وی افزود: آنچه اسرائیل انجام داد موضوعی جدیدی نیست. آنچه خطرناک است از دست رفتن یک فرمانده بزرگ و مهم نیست، بلکه ترس از شعله ور شدن جبهه جنوب لبنان با اسرائیل با هدف منحرف کردن نگاه‌ها از پاکسازی نژادی ساکنان غزه از سوی اسرائیل است.

صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته (سه شنبه) به همراه، سمیر فندی و عزام الاقرع از فرماندهان قسام و محمود زکی شاهین، محمد الریس، محمد بشاشه و احمد حمود از اعضای جنبش حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت شهید شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha