احتمال تاخیر در اعزام زائران کرمانشاه به حج عمره قوت گرفت

کرمانشاه - ایرنا - در پی تعلیق پروازهای حج عمره به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان سعودی، عزیمت زائران کرمانشاهی به مکه و مدینه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و احتمالا با تاخیر انجام می‌شود.

پیگیری روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه از منابع و نهادهای مختلف حاکیست، به احتمال زیاد نخستین کاروان حاجیان این استان که قرار بود فردا به عربستان اعزام شوند احتمالا به زمان دیگری موکول می شود؛ موضوعی که تلویحا مورد تایید مدیر اداره حج و زیارت کرمانشاه نیز قرار گرفت.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در این باره گفت: قرار است طی ماه جاری و آینده مجموعا چهار کاروان از این استان به مکه مکرمه و مدینه منوره اعزام شوند که اولین آن فردا ۱۴ دی ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

سعید کریمی‌خو امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین کاروان؛ زائران اهل تسنن کرمانشاهی به ظرفیت ۱۲۰ نفر هستند که قرار است فردا از طریق فرودگاه امام خمینی تهران به خانه خدا مشرف شوند.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است کاروان دوم ۱۵ دی ماه از زائران اهل تسنن کرمانشاه به تعداد ۹۴ نفر و ۲ کاروان باقی مانده اهل تشیع شامل ۹۰ نفر در ۸ بهمن و ۱۴۲ نفر در ۱۸ بهمن ماه آینده به مکه اعزام شوند.

وی در خصوص تصمیم عربستان مبنی بر صادر نشدن مجوز ورود هواپیماهای ایرانی به این کشور گفت که منتظر نتیجه‌ رایزنی مسوولان مرتبط برای برطرف‌ شدن این موضوع هستیم.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در تلاش هستیم تا ۲ کاروان دیگر برای استان اخذ سهمیه کنیم، افزود: زائران توجه داشته باشند که گذرنامه آنها حداقل باید هفت ماه از تاریخ اعزام اعتبار داشته باشد.

وی هزینه حج عمره در سطح کشور را بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان متناسب با هتل محل اسکان زائر عنوان و اظهار کرد: هزینه این سفر برای زائران استان کرمانشاه حدود ۴۲ میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه بلیت هواپیما برای کودکان زیر ۲ سال ۱۰ درصد و برای ۲ تا ۱۲ سال معادل ۷۵ درصد بهای اصلی محاسبه می‌شود.

وی افزود: بیشتر فعالیت‌های حج و زیارت به صورت غیر حضوری و در سامانه انجام می‌شود بنابراین متقاضیان برای بررسی اولویت خود می‌توانند از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* یا ورود به سامانه umrah.haj.ir اطلاعات لازم را دریافت کنند.

در همین پیوند مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از تعلیق پروازهای حج عمره به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان خبر داد.

حسام قربانعلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای انجام پروازها به سرزمین وحی باید مجوز ورود از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عربستان صادر می‌شد که همچنان منتظر دریافت آن هستیم.

وی بیان‌ کرد: بر این اساس همه پروازها (زائران) به مقصد عربستان به حالت تعلیق درآمده است.

قربانعلی گفت: هرچند از قبل در این زمینه هماهنگی‌ لازم بین دو کشور ایران و عربستان انجام شده بود اما به دلیل پیچیدگی‌ فنی و قانونی فرایندهای مربوطه تا این لحظه انجام نشده است.

وی افزود: مجوز یاد شده یک مجوز کلی برای ورود هواپیماهای ایرانی است و علاوه بر ایران ایر مشمول هواپیماهای شرکت «معراج» نیز خواهد شد.

به گزارش ایرنا قرار بود نخستین پرواز حج عمره پس از هشت سال از ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه (۱۳ دی‌ ۱۴۰۲) همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) انجام شود.

امسال نزدیک‌ به ۶۲ هزار زائر توسط ۲ شرکت هواپیمایی ایران ایر و معراج به خانه خدا اعزام می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha