امام جمعه ارومیه: انقلاب اسلامی احیاگر جایگاه زن در دنیای امروز است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: انقلاب اسلامی احیاگر جایگاه زن بر اساس آموزه های اسلامی در دنیای امروز بوده که این امر زمینه ساز عزت روزافزون بانوان شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در همایش زنان تاثیر گذار در ارومیه افزود: در زمان جاهلیت ارزشی برای زنان قایل نبودند و وقتی مردان فوت می کردند، اموالشان به پسرانشان می‌رسید و زن جایگاهی در این زمینه نداشت.

وی اضافه کرد: در دنیای غرب هم همین مسأله بود و زن جایگاهی نداشت؛ طبق کتاب تاریخ تمدن ویل دورانت، کتک زدن زن در غرب و اروپا افتخار بود و زنان نمی‌توانستند مالک اموالشان باشند.

وی اظهار کرد: اسلام خط بطلانی روی این مسأله کشید و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اعلام کردند که زن و مرد تفاوتی ندارند و قرآن کریم نیز بارها تقوا را مایه برتری در دین اسلام دانسته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه والای زن در دین مبین اسلام ادامه داد: بوسیدن دست حضرت فاطمه زهرا (س) توسط پیامبر اکرم (ص) بیانگر مقام این بانوی والامقام است و در بُعد دیگر، ارزش زن در اسلام را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: پیامبر اعظم (ص) مقام زن را احیا کرد و نشان داد زن و مرد هیچ تفاوتی از نظر ارزش و جایگاه ندارند.

وی با بیان اینکه در غرب نگاه به زن، نگاهی تجاری است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران نیز زنان به جایگاهی که اسلام مشخص کرده، دست یافته اند و متخصصان بانو در همه عرصه ها فعالیت و پیشرفت داشته که در بررسی ها می بینیم آمار این بخش ها بسیار متفاوت از سال های پیش از انقلاب است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید والامقام بیش از ۴۰ سال ایثار و از خودگذشتگی داشت که ماحصل آن را در وصیتنامه ایشان می بینیم و نقطه اوج آن اطاعت از رهبری است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: این توصیه سردار شهید سلیمانی در کلام دیگر شهدا نیز تبلور دارد که امیدواریم پیرو راه و کلام این شهیدان باشیم.

به گزارش ایرنا، این آیین با برنامه های مختلف فرهنگی همراه بود و با تجلیل از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی آذربایجان غربی به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha