۲۴ طرح راهداری استان زنجان افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان ۲۴ طرح راهداری با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

جعفر قزوینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با این سفر پر خیر و برکت، روکش آسفالت راه‌های شریانی و اصلی استان به طول ۱۵۱ کیلومتر افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: روکش آسفالت راه‌ ۱۴ روستای استان شامل شهرستان‌های ماه‌نشان، ایجرود، خدابنده، ابهر، زنجان، طارم و سلطانیه در این سفر افتتاح می شود.

این مسوول ادامه داد: مجموع روکش آسفالت راه‌های روستایی انجام شده ۲۸۲ کیلومتر است که در این میان روکش آسفالت راه حصار- کرسف - شهیدچمنی و روستای دولت‌آباد در حال انجام بوده و به طور کامل به اتمام نرسیده است.

قزوینیان افزود: آسفالت و اجرای بلوک مفصلی پنج روستای دیگر نیز از پروژه‌های قابل افتتاح راهداری استان است که مجموعا ۱۵ کیلومتر طول مسیر این پروژه‌هاست.

این مسوول، بهسازی و ساخت راه های روستایی به طول ۱۵.۴ کیلومتر، احداث ساختمان های راهداری و نمازخانه به تعداد سه مورد را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این سفر ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: پروژه های ایمن سازی محورهای سطح استان شامل نصب بلوک مفصلی، گاردریل و روشنایی نقاط پر تصادف نیز در این سفر افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۸۶ توافق و مصوبه به دنبال داشت که ماهیت آنها عمدتا عمرانی، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در این سفر رئیس جمهور به استان ۴۰ هزار میلیارد ریال با اعتبارات متمم در مجموع ۷۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد که ۹۰ درصد تعهدات دولت در استان محقق شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود و دور دوم سفر رییس جمهور به استان ها برنامه محور است و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تا کنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی(نهضت ملی و حمایتی) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد، ‌فولاد آسین ابهر، ‌شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، ‌افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha