آزمایشگاه «میکروسکوپ‌ الکترونی عبوری» در دانشگاه صنعتی اصفهان بهره‌برداری شد

اصفهان - ایرنا - آزمایشگاه «میکروسکوپ‌ الکترونی عبوری»(TEM) با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم در دانشگاه صنعتی اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: این آزمایشگاه با اعتبار یکصد میلیارد ریال توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی ایجاد شده است.

«میکروسکوپ‌ الکترونی عبوری» (TEM) یکی از انواع میکروسکوپ‌های الکترونی است که برای تهیه تصاویر از میکروساختار و ساختار بلوری ماده با بزرگنمایی زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دستگاه در شناسایی شکل ساختاری نانوموادها و ریخت‌شناسی مواد مختلف در علوم زیستی، علم مواد، شیمی و فیزیک کاربرد دارد.

میکروسکوپ الکترونی عبوری در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات علمی و پژوهشی به متقاضیان دانشگاهی و صنایع است.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

این دانشگاه در رُتبه‌بندی بین‌المللی «تایمز» در سال ۲۰۲۴ در بازه ۶۰۱ تا ۸۰۰ قرار گرفت و یکی از بهترین امتیازهای آن در این رُتبه‌بندی مربوط به بخش ارتباط با صنعت بود.

همچنین در جدیدترین رُتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور مربوط به سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ که توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) انجام شد، دانشگاه صنعتی اصفهان حائز رُتبه چهارم در بین دانشگاه‌های صنعتی و رُتبه چهاردهم در بین همه دانشگاه‌های کشور شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha