آیت‌الله علم‌الهدی: قاسم سلیمانیها تربیت یافته مکتب قرآنی رهبر انقلاب هستند

مشهد-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: وقتی در این کشور یک رهبر قرآنی عهده‌‎دار امور باشد، برکات آن به تربیت صدها قاسم سلیمانی و سیدرضی موسوی می‌انجامد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی روز چهارشنبه در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب افزود: هر چه تاکنون حرکت قرآنی و اندیشه فکری متعالی در تمدن شیعه وجود داشته، در آینه منطق و اندیشه امامین انقلاب متبلور است.

وی بیان کرد: از ابتدای تاریخ تاکنون شیعه هرگز از نبوغ سیاسی به عظمت امام(ره) بهره نبرده بود و اکنون مجمع همه این فضایل، تلاش‌ها و مقامات عالمانه دوباره در وجود رهبر معظم انقلاب تجلی یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نظریه حاکمیت دینی و منطق امامین انقلاب به ما یاد داد که سکولاریسم به معنای جدایی دین از عرصه‌های عملی زندگی اجتماعی، بزرگترین خطای بشر است و در شریعت نیز هیچ گناهی بالاتر از حب مقام وجود ندارد.

وی اظهار کرد: اسلام همچنین به ما آموخت که همین سیاست اگر آمیخته با دین باشد، پذیرفتن یک مسوولیت در آن می‌تواند انسان را به عالی‌ترین مقام بشری برساند. سیاست آمیخته با دین، بزرگترین ابزار و وسیله‌ای است که انسان را به بالاترین نقطه جهاد می‌رساند و در اوج قرب الهی قرار می‌دهد. ما این را در سیره بسیاری از شهدا دیده‌ایم.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر فتاوای مقام معظم رهبری و نظریات فقهی ایشان در خلال درس‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، هم از نظر به‌روز بودن این نظریات و هم نقطه تطبیق حکم استنباط‎ شده با موضوع به‌طور خالص و صادق بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: بر همین اساس بزرگ‌ترین مزیت برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب نیز آن است که بدانیم متصدی اصلی رسیدگی به امور نظام، انقلاب و کشور، چه شخصیت علمی و دینی عالی‌رتبه و خردمندی است و مصداق تحقق قدرت و عظمت این مقام را نیز در خردشدن اندیشه‌هایی می‌بینیم که در ۴۵ سال اخیر در برابر منطق رهبر معظم انقلاب صف‌آرایی کرده‌اند و تاکنون یکی پس از دیگری درهم شکسته‌اند.

شکل‌دهی تمدن اسلامی چشم‌انداز رهبر معظم انقلاب

امام جمعه مشهد تأکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب و در دوران مبارزات سیاسی مقام معظم رهبری در مشهدالرضا(ع)، ایشان تفسیر سوره مائده را انتخاب کرده بودند و با این محوریت، منبر می‌رفتند.

به گفته وی، اهمیت این موضوع زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم سوره مائده مملو از احکام زندگی اجتماعی در اسلام است و تفسیر و بررسی این احکام زمانی اتفاق می‌افتاد که حتی انقلاب اسلامی هم به پیروزی نرسیده بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از آن زمان چشم‌انداز شکل ‎دهی به یک تمدن اسلامی را داشتند و اکنون که انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده و در مقامی ایستاده که جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با توان رویارویی در برابر ابرقدرت‌های عالم، خود را فرزند این انقلاب می‌داند، شناخت ماهیت این انقلاب و شناساندن آن به ملت‌های دیگر بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب پیش از تصدی مسئولیت رهبری و حتی پیروزی انقلاب را به‌دقت بررسی و مطالعه کنید که چگونه کلام و منطق در خدمت استشهادات قرآنی قرار می‌گیرند. با آگاهی ادعا می‌کنم که در تاریخ انقلاب اسلامی نمی‌توانید پیدا کنید که یک سخنران در چند دقیقه خطبه‎ خوانی به موارد متعدد آیات قرآنی به همراه تفسیرگویی‎ های ضمنی استناد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی گفت: همه خصوصیات، حرکت‌ها و فعالیت‌های فوق‌العاده جبهه مقاومت یا میراث قطعی و مستقیم از شهید سلیمانی است و یا براساس برنامه‌ریزی‌های این شهید ایجاد شده است.

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تا فردا، ۱۴ دی ماه در محل تالار قدس حرم مطهر رضوی ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha