۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85342628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهنمای سفر ۳ روزه به شهر شیراز

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85342628
راهنمای سفر ۳ روزه به شهر شیراز

شیراز یکی از شهرهای جنوب غربی ایران و مرکز استان فارس است. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی متعددی در این شهر وجود دارند که بازدید از آن‌ها، سفری خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم می‌زند. در این مقاله سفر ۳ روزه به شهر شیراز به شما راهنمایی می شود.

مکان‌های دیدنی شیراز، به حدی زیاد است که بازدید از تمامی آن‌ها در یک سفر کوتاه میسر نمی‌شود؛ اما با یک برنامه‌ریزی مناسب، حتی در یک سفر ۳ روزه هم می‌توانید از بسیاری از مکان‌های دیدنی این شهر بازدید کنید. ما در این مطلب، یک راهنمای سفر ۳ روزه به شیراز ارائه داده‌ایم. در انتها نیز روش‌های سفر به این شهر، ازجمله خرید بلیط هواپیما شیراز را بررسی کرده‌ایم.

روز اول؛ شهرگردی در شیراز

در اولین روز سفر به شیراز، احتمالاً خسته راه هستید؛ بر همین اساس، برنامه سبک‌تری را برای روز اول در نظر گرفته‌ایم. در نخستین ساعات اقامت در شیراز، بهتر است سری به یکی دو مورد از باغ‌های گردشگری و زیبای شیراز بزنید.

باغ‌های شیراز

شیراز، باغ های بسیاری دارد که عموماً در داخل شهر واقع‌شده‌اند و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است. اگر در روزهای بلند بهاری به این شهر سفر کنید، فرصت کافی برای رفتن به تعداد زیادی از این مکان‌های جذاب و تماشایی را خواهید داشت. در بخش زیر، برخی از باغ‌های گردشگری شیراز و نشانی آن‌ها را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم:

  • باغ عفیف‌آباد؛ در بلوار ستارخان، بلوار مصلا نژاد
  • باغ قصر دشت؛ در حدفاصل بین خیابان میرزا کوچک‌خان، ایمان شمالی و بلوار رجایی
  • باغ ارم؛ در خیابان ارم شیراز
  • باغ جهان‌نمای شیراز؛ در چهارراه حافظیه، خیابان قرآن
  • باغ نارنجستان؛ در خیابان لطفعلی‌خان زند، فلکه غدیر
  • باغ هفت‌تنان؛ در بلوار هفت‌تنان مقابل چهل قلم

تمامی باغ‌های شیراز زیبا هستند و ارزش بازدید دارند. مدت‌زمان پیشنهادی برای گشت‌وگذار در این مکان‌ها، ۱ الی ۲ ساعت است. برای اینکه فرصت دیدن تعداد بیشتری از آن‌ها را داشته باشید، بهتر است باغ‌هایی را که به محل اقامتتان نزدیک‌تر است، انتخاب کنید.

رستوران‌گردی در شیراز

شیراز از رستوران‌های بسیار خوبی برخوردار است که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند. شما عزیزان می‌توانید وعده ناهار یا شام روز اول سفر را در یکی از رستوران‌های شیراز میل کنید. در این بخش، نام و نشانی برخی از بهترین رستوران‌های شیراز را گردآوری کرده‌ایم:

  • رستوران سنتی پرهامی؛ در خیابان لطفعلی‌خان زند، پس از سه‌راه احمدی گود عربان
  • رستوران سنتی کته ماس؛ در سه‌راه نمازی، به سمت سه‌راه طالقانی، طبقه پایین هتل سعید
  • باغ رستوران خوشا شیراز، در بلوار صنایع، روبه‌روی ورودی گلدشت حافظ
  • رستوران شاندیز؛ در دروازه قرآن، لونا، بام شیراز
  • باغ رستوران نخلستان؛ در بلوار صنایع، روبه‌روی درب سوم صنایع

راهنمای سفر 3 روزه به شهر شیراز

شب‌گردی شیراز

شهر شیراز، شب‌های بیداری دارد و بعضی از خیابان‌های این شهر تا دیروقت خلوت نمی‌شوند. روز اول سفرتان را می‌توانید با شب‌گردی در شیراز به‌پایان برسانید. بلوار چمران، معروف‌ترین مکان این شهر برای گشت‌وگذارهای شبانه است؛ رستوران‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و فالوده‌فروشی‌های متعددی در این بلوار وجود دارد.

بازدید از مکان‌هایی که در بالا ذکر کردیم، با توجه به خستگی روز اول، کافی هستند. البته اگر مسیرتان برای رسیدن به شیراز، طولانی نیست و یا با هواپیما به این شهر سفرکرده‌اید، مسلماً خستگی کمتری دارید و می‌توانید در روز اول به مکان‌های دیدنی بیشتری سر بزنید. لازم به ذکر است با توجه به افزایش تعداد مسافران در برخی از ایام، تهیه بلیط هواپیما شیراز دشوار می‌شود؛ بنابراین بهتر است خرید بلیط را به روزهای پایانی موکول نکنید.

روز دوم؛ گردش و هیجان

در برنامه سفر ۳ روزه به شیراز، روز دوم را می‌توانید با گردش‌های بیشتر، متنوع‌تر و هیجان‌انگیزتری سپری کنید. اولین پیشنهاد، رفتن به یکی از مراکز تفریحی شیراز است. این مراکز تفریحی برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز هستند. در شیراز، پارک‌ها و مجتمع‌های تفریحی متعددی وجود دارد که در لیست زیر به برخی از آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم:

  • لونا پارک؛ در بلوار آیت‌الله ربانی، جنب دروازه قرآن
  • مجتمع زیتون و شهربازی گاندو؛ در خیابان انقلاب، چهارراه پارامونت
  • مجتمع خلیج‌فارس؛ در محور شمالی شیراز به سپیدان
  • مجتمع تفریحی تپه کاج؛ واقع در شهر جدید صدرا
  • پارک کوهستانی دراک؛ در ابتدای بلوار حسینی الهاشمی

پارک‌ها و مراکز تفریحی شیراز، عموماً از وسایل بازی و تفریحات هیجان‌انگیزی مانند رنجر، ترن هوایی، سورتمه، جت اسکی، زیپ لاین و... برخوردارند. بعضی از این مکان‌ها، همچون مجتمع خلیج‌فارس، مرکز خرید تجاری و تفریحی هستند و امکاناتی مانند کافی‌شاپ و رستوران هم دارند. می‌توانید ساعت‌ها در این مکان‌های تفریحی به گشت‌وگذار بپردازید و روز دوم را با یک شام سبک، در محل اقامتتان یا یکی از رستوران‌های شهر به‌پایان برسانید.

راهنمای سفر 3 روزه به شهر شیراز

روز سوم؛ شیراز را بهتر بشناسید

در هر شهری، مراکز تفریحی، پارک و رستوران وجود دارد، اما برخی از مکان‌ها مانند آرامگاه حافظ و سعدی، موزه و باغ دلگشا، تخت جمشید، بازار و حمام وکیل، ارگ کریم‌خانی و...، فقط مختص به شیراز هستند. بهتر است روز آخر سفرتان را به بازدید از این مکان‌ها اختصاص دهید. می‌توانید قبل از ظهر خود را به بازدید از آرامگاه حافظ و سعدی یا یکی از موزه‌های شیراز اختصاص دهید.

بعدازظهر آخرین روز سفر را هم بهتر است از بازار وکیل در مرکز شهر دیدن کنید. از طریق گشت‌وگذار در این بازار تاریخی و سنتی، تا حدود زیادی با مردم شیراز و فرهنگ آن‌ها آشنا خواهید شد. در بازار وکیل شیراز، کالاهای بسیار متنوعی به فروش می‌رسد. شما می‌توانید صنایع‌دستی و سوغات شیراز را نیز از این مکان تهیه کنید.

چگونه به شیراز سفر کنیم؟

برای رفتن به کلان‌شهر شیراز، می‌توانید از راه زمینی یا هوایی استفاده کنید. سفر زمینی با استفاده از خودروی شخصی، اتوبوس یا قطار امکان‌پذیر است. اگر بخواهید با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی از تهران به شیراز بروید، در این مسیر از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، ایزدخواست و مرودشت عبور خواهید کرد. یک روش دیگر، استفاده از مسیر راه‌آهن شیراز است؛ قطار تهران شیراز، همه‌روزه در این مسیر تردد می‌کند.

آسان‌ترین روش سفر به شیراز

آسان‌ترین روش سفر به شیراز، استفاده از مسیر هوایی است. با خرید بلیط هواپیما شیراز، در زمان بسیار کوتاهی به این شهر زیبا خواهید رسید. پروازهایی به مقصد شیراز هرروزه از شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس، اصفهان و... انجام می‌شود.

راهنمای سفر 3 روزه به شهر شیراز

فلای تودی؛ بهترین راهنمای سفرهای شما

فلای تودی، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین آژانس‌های گردشگری ایران و خاورمیانه است. این آژانس، امکانات و خدمات متنوعی را درزمینه سفر و گردشگری ارائه می‌دهد. از طریق وب‌سایت فلای تودی می‌توانید بلیط‌های هواپیما و قطار به بسیاری از شهرهای ایران، ازجمله شیراز را به‌آسانی خریداری کنید. همچنین، وب‌سایت فلای تودی، امکان رزرو آنلاین هتل‌های داخلی و خارجی را فراهم کرده است. جهت آشنایی با اقامتگاه‌ها و هتل‌های شیراز و یافتن واحد اقامتی متناسب با نیاز و بودجه خود، می‌توانید از خدمات این وب‌سایت بهره ببرید. فلای تودی کمک می‌کند سفری آسان، امن و بدون دردسر داشته باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha