تاکید سفارت ایران بر لزوم محکومیت جهانی حمله تروریستی در کرمان

لندن – ایرنا – سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند امروز چهارشنبه با صدور پیامی خواستار محکومیت جهانی حادثه مرگبار و تروریستی در گلزار شهدای کرمان شد که طبق آخرین گزارش‌ها ۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، سفارت کشورمان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهادت مظلومانه و جانگداز بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان بی‌گناه در حمله تروریستی امروز در کرمان و در نزدیکی آرامگاه شهید سردار سلیمانی، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

در این پیام تاکید شده است: کشتار بی‌رحمانه کودکان و غیرنظامیان عملی بسیار مذموم و غیرقابل توصیف است و باید به طور گسترده محکوم شود.

سایر سفارت‌خانه‌های کشورمان نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای این جنایت هولناک را محکوم کرده‌اند.

خبرنگاران ایرنا بعد از ظهر چهارشنبه گزارش دادند صدای مهیب ۲ انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد.

در همین پیوند سخنگوی سازمان اورژانس کشور جدیدترین آمار شهدا و مصدومان حادثه تروریستی را اعلام کرد و گفت: تا این لحظه ۱۰۳ مورد شهید قطعی در این حادثه به ثبت رسیده و ۱۸۸ مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

بابک یکتاپرست روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲ انفجار در این مراسم رخ داده است که اولین آن در منطقه زیرگذر جنب گنبد جبلیه و دومین انفجار در درگاه قلی بیگ نزدیک مسجد صاحب‌الزمان (عج) بوده است که این انفجارها در نزدیکی محل تجمع امروز برای مراسم سردار سلیمانی اتفاق افتاده است.

در همین حال معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha