۱۴ دی ۱۴۰۲، ۴:۵۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85343105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین سیره فاطمی و محور مقاومت در  همایش سردار سلیمانی در پاکستان+عکس

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالگرد شهادت فرمانده رشید اسلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همایش فاطمه سلام الله علیها اسوه شهدای مقاومت و تبیین ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها به میزبانی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در «اسلام‌آباد» برگزار شد.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، "همایش فاطمه زهرا سلام الله علیها اسوه مقاومت؛ از کربلا تا شهید راه قدس" به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران و مشارکت موسسه مطالعات اسلامی معصومه در شهر اسلام‌آباد برگزار شد و سخنرانان به تشریح پیروی از مکتب فاطمی و ابعاد شخصیتی سردار شهید سلیمانی پرداختند.

در این مراسم شماری از چهره‌های برجسته مذهبی، علمی و فرهنگی پاکستان از جمله بانوان فعال در حوزه‌های مختلف حضور یافتند.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت ایران، مجید مشکی رایزن جدید فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، حجت الاسلام امین شهیدی رئیس امت واحده، علامه حیدر علوی از علمای برجسته اهل تسنن و سیده زهرا نقوی رئیس موسسه مطالعات اسلامی معصومه از سخنرانان این برنامه بودند.

تبیین سیره فاطمی و محور مقاومت در  همایش سردار سلیمانی در پاکستان+عکس

سفیر ایران با تبریک ولادت حضرت ام ابیها فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: مکتب فاطمی از وجوه مختلف قابل الگوبرداری برای جامعه اسلامی است.

وی تأمل و تفکر در زندگی حضرت زهرا (س) را زمینه‌ساز درک مکتب فاطمی و گام برداشتن در مسیر آن حضرت دانست و افزود: خانواده حضرت فاطمه‌زهرا (س) و نیز همسرداری ایشان یکی از ابعاد بی‌نظیر مکتب فاطمی است.

امیری مقدم با ادای احترام به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت حضرت امام خمینی (ره)، شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید راه قدس سردار سلیمانی، گفت: حاج قاسم برای دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی با نهایت اخلاص و اعتقاد تلاش کرد.

علامه حیدر علوی با ابراز ارادت خود نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت، گفت: به برکت وجود مطهر حضرت زهرا(س) و اهل بیت (ع) مسلمانان جهان عزتمند و سربلند هستند. همه از جمله بانوان جوامع اسلامی باید برای شناخت دختر نبوت و همسر ولایت تلاش کنند و مکتب فاطمی بهترین فرصت برای تحقق این موضوع است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت: جهان تا ابد جانفشانی و از خودگذشتگی ژنرال قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد چرا که این شهید رزمنده شجاع علیه تروریست‌ها و یک انسان دلسوز برای ملت‌های مظلوم بود.

تبیین سیره فاطمی و محور مقاومت در  همایش سردار سلیمانی در پاکستان+عکس

این شخصیت پاکستانی تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به یک قشر، کشور را فرقه مذهبی نیست، این شهید سردار همه ملت‌های آزادیخواه جهان و سردار دل‌ها همه انسان‌های آزاده است.

خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان نیز با قدردانی از حضور پرشور حامیان محور مقاومت و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت در همایش سیره فاطمی، گفت: فاطمه زهرا (س) یک اسوه تمام عیار برای زنان، مردان و در همه عصرها و دوره هاست.

وی با اشاره به برخی از فضایل حضرت زهرا (س) بر ضرورت الگوگیری از سیره و شخصیت این بانوی دو عالم به ویژه در زمینه عفاف، حجاب و ساده زیستی تاکید کرد.

رایزن فرهنگی ایران در پاکستان افزود: امروز در ایران اسلامی بانوان با الهام از آموزه‌های دینی خصوصا سیره فاطمی همزمان با ایفای نقش خود در خانواده مسئولیت اجتماعی خود را نیز با رعایت ملاحظات فرهنگ ایرانی- اسلامی به سرانجام می‌رسانند که در تمام عرصه‌های جامعه قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین شهیدی رئیس امت واحده پاکستان درباره ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: صیانت از ارزش‌های اسلامی، وحدت، ولایتمداری به ویژه تبعیت از منویات حضرت زهرا سلام الله علیها مهمترین نکات قابل توجه در مکتب حاج قاسم عزیز است و همه ما باید در این مسیر همراه باشیم.

تبیین سیره فاطمی و محور مقاومت در  همایش سردار سلیمانی در پاکستان+عکس

وی افزود: شهامت امروز ملت‌های منطقه برای مقابله با استکبار جهانی از جمله آمریکای خونخوار و نبرد رزمندگان شجاع فلسطینی علیه رژیم قاتل و اشغالگر صهیونیستی به برکت خون پاک شهدای مقاومت و در صدر آن شهید راه قدس سردار سلیمانی است.

براساس این گزارش، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت، پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری وقت این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha