مروری بر عناوین مطبوعات ۱۴دی‌ماه ۱۴۰۲ شیراز/ انفجار تروریستی کرمان در صدر اخبار

شیراز- ایرنا-مطبوعات شیراز روز پنجشنبه ۱۴دی‌ماه ۱۴۰۲ عناوین مختلفی را در موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در صفحه نخست خود برجسته کردند؛ این در حالیست که حادثه تروریستی کرمان در صدر اخبار این روزنامه‌ها قرار دارد.

روزنامه خبر جنوب در شماره ۱۲۵۶۲ خود، پیام مهم رهبر معظم انقلاب در پی اقدام تروریستی در کرمان با عنوان «روز عزاست امروز» را برجسته کرده و در دیگر بخشهای صفحه نخست به «محرومیت ۲دوره‌ای در انتظار این کاندیداهای مجلس»، «بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت(ع)» و «یک موسسه اعتباری دیگر تا پایان سال منحل می‌شود» پرداخته است.

روزنامه عصر مردم در شماره ۷۹۴۹، سرخط شماره یک خود را به انفجار اخیر با عنوان «۱۰۳ شهید و ۲۱۲ مصدوم در حادثه تروریستی کرمان» اختصاص داده است.

این روزنامه صبح فارس در دیگر بخشهای خود عناوین «هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است» به نقل از رهبر معظم انقلاب، «ضرورت پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران جنایت تروریستی در کرمان»به نقل از رییس جمهور و «گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز» را برجسته کرده است.

«عربستان مجوز نداد، پروازهای عمره تعلیق شد» از دیگر اخبار صفحه نخست امروز عصر مردم است.

روزنامه افسانه چاپ شیراز هم در شماره ۵۱۸۴ به آخرین اخبار انفجار تروریستی در کرمان با عنوان «بیش از ۱۰۳ نفر شهید و ۲۱۱ نفر مصدوم شدند» اشاره کرده و در تیتر دیگری هم با عنوان «عاملان حمله تروریستی کرمان از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود» به نقل از رهبر معظم انقلاب به این موضوع پرداخته است.

«اعزام تیم تخصصی و فوق تخصصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کرمان»، «۱۴کارگاه تخصصی با حضور اساتید نام‌آشنای شیراز برگزار می‌شود» و «چاره‌ای جز اصلاح شیوه‌های الگوی کشت در فارس نیست» به نقل از مدیر عامل شرکت آبفا فارس از دیگر خبرهای صفحه نخست امروز این روزنامه است.

روزنامه سبحان چاپ شیراز نیز در شماره ۶۱۸۷ در بخش ملی «اعلام عزای عمومی در سراسر کشور» در پی حادثه تروریستی کرمان و پیام رییس جمهور با عنوان «ملت ایران تا خشکاندن ریشه‌های ترور در میدان مبارزه حضور خواهند داشت» را برجسته کرده و در میان خبرهای استانی، به عناوینی همچون «ثبت جهانی مجموعه زندیه تعیین تکلیف شود» به نقل از شهردار شیراز، «امور سرمایه‌گذاران در فارس تسهیل می‌شود» به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی و «باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری شیراز است» به نقل از شهردار منطقه چهار پرداخته است.

امروز خبر حادثه تروریستی با عنوان " ۱۰۳ شهید و ۲۱۱ مصدوم انفجارهای تروریستی کرمان" از تیترهای صفحه نخست شماره ۳۱۱۵روزنامه تماشا نیز شد.

این روزنامه بخشی دیگر از صفحه نخست خود را به سخنان رهبر معظم انقلاب با عنوان «ایجاد احساس وظیفه به انتخابات؛ وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین»، «هیچ‌ استانی در حوزه‌های گردشگری ظرفیت‌های فارس را ندارد» به نقل از استاندار و «تحول در کشور بدون نقش‌آفرینی آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست» به نقل از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اختصاص داده است.

روزنامه شیراز نوین در شماره ۲۰۱۶ خود در ۲ خبر صفحه اول به اخبار حادثه تروریستی کرمان با عنوان‌های «ترس دشمن از مکتب حاج قاسم» و «جنایتکاران از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود» پرداخته است.

«۶۵کیلومتر از محور جهرم_لار_بندرعباس زیر ترافیک رفته است» به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، «سردار سلیمانی نماد غیرت است» به نقل از شهردار صدرا و «صنایع فارس زیرساخت ندارند» به نقل از مدیرعامل جدید شهرک‌های صنعتی فارس در آیین معارفه رسمی‌اش دیگر اخبار نخستین صفحه امروز شیراز نوین است.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر چهارشنبه ۱۳دی‌ماه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۹۵نفر شهید و بیش از۲۰۰ نفر مجروح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha